iswinoujscie.pl • Środa [27.12.2023, 15:27:27] • Świnoujście

Autobus przegubowy sprawdził się na ulicach Świnoujścia. Rafał Łysiak prezes zarządu Komunikacji Autobusowej chwali testowany pojazd

Autobus przegubowy sprawdził się na ulicach Świnoujścia. Rafał Łysiak prezes zarządu Komunikacji Autobusowej chwali testowany pojazd

fot. Sławomir Ryfczyński

Nie wiadomo jeszcze czy autobus przegubowy na stałe zawita na naszych ulicach. Zdaniem jednak prezesa Rafała Łysiaka testy wypadły zachęcająco. Jak informuje redakcję Rafał Łysiak „Autobus kursował w ramach wszystkich tras (linii). Nie było problemów w zakresie manewrowania i przejezdności na zdecydowanej większości tras.

Co to znaczy pojazd przegubowy? Jest to typ pojazdu, który na jednej osi lub pomiędzy osiami ma zamontowany specjalny przegub z obrotnicą.

Jako redakcja poprosiliśmy o informację na temat autobusu przegubowego. Czy jeździ jeszcze po mieście? Jak się spisał na naszych ulicach? Jakie trasy trzeba było odpuścić aby nie było problemu z jazdą. A na jakich ulicach (numer linii) spisał się ten autobus najlepiej? Prosimy o więcej informacji na temat tego autobusu i jego funkcjonowaniu w mieście.

- Autobus przegubowy testowaliśmy w okresie od 27.10.2023 do 08.11.2023r. Autobus kursował w ramach wszystkich tras (linii). Nie było problemów w zakresie manewrowania i przejezdności na zdecydowanej większości tras. Jedyne trudności wystąpiły na linii nr 10 w Międzyzdrojach przy dworcu PKP - z powodu niewłaściwie zaparkowanych samochodów.
Testy miały na celu właśnie sprawdzenie, czy tej wielkości tabor może bez problemu funkcjonować na naszych trasach. Autobus posiadał 18 metrów długości, 43 miejsca siedzące i 100 miejsc stojących.

Testowany autobus miał napęd hybrydowy tzw. hybryda plug-in. To znaczy, że oprócz dwóch silników (spalinowego i elektrycznego) posiada małą baterię umożliwiającą przejazd ok. 4 do 8 km w tzw. trybie zeromisyjnym tj. bez włączania silnika spalinowego. Po wyczerpaniu tego limitu może ona być podładowana (czas ładowania ok. 0,5 h) i w następnym kursie może znowu część trasy przejechać bez użycia silnika spalinowego. Poza tym jeździ jak klasyczna hybryda - odzyskuje energię w czasie hamowania, którą wykorzystuje do jazdy w trybie bezemisyjnym na trasie, gdy nie ma zwiększonego zapotrzebowania na moc. Wpływa to na zmniejszenie emisji spalin do otoczenia
- informuje Rafał Łysiak Prezes Zarządu "Komunikacja Autobusowa" Sp. z o.o.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/80986/