Poniżej zamieszczamy korespondencję z miejskim szpitalem, nasze pytania i szpitalne odpowiedzi, jednocześnie przypominamy pismo które otrzymaliśmy od Głównego Dyspozytora Medycznego o następującej treści:
W odpowiedzi na pana pytanie i opisaną sytuację, przesyłam odpowiedź i opis wydarzenia ze strony Dyspozytorni Medycznej:
- Dyspozytornia Medyczna nie posiadała informacji zawiązanych z awarią/serwisem aparatu TK w szpitalu w Świnoujściu w dniach 7 i 8 listopada.
- Dyspozytor Medyczny (DM) o nieczynnym TK dowiedział się od zespołu ratownictwa medycznego (ZRM), który przyjechał z osobą poszkodowaną z opisanego wypadku samochodowego;
- ZRM poinformował DM, że szpital w Świnoujściu odmawia przyjęcie osoby poszkodowanej, jako główny powód odmowy podano awarię TK;
- Główny Dyspozytor Medyczny (GDM) poinformował Wojewódzkiego Koordynatora Ratownictwa Medycznego (WKRM) o zaistniałej sytuacji i odmowie przyjęcia osoby poszkodowanej;
- WKRM w raporcie z dyżuru odnośnie tego zdarzenia zapisał „W rozmowie z lekarzem dyż. chirurgii otrzymano informację o awarii TK - brak zgłoszenia awarii przez szpital w Świnoujściu do WKRM ( mail, fax ) - z powodu mechanizmu i siły urazu okolicy brzucha i klatki piersiowej przekierowano ZRM do SOR w Gryficach.
- Poproszono o oficjalną wiadomość o awarii TK - do godzin wieczornych nie otrzymano odpowiedzi. O godz. 21:36 wykonano telefon na IP - informacja od piel. dyż. o wznowieniu pracy TK”.
- Nie jest rolą DM weryfikować sprawności i wydolności jednostek szpitalnych. Jeżeli w danym szpitalu są jakieś problemy z funkcjonowaniem to jego obowiązkiem jest poinformować odpowiednie służby odpowiedzialne za Ratownictwo Medyczne w województwie (WKRM, GDM);
- Zdarza się, że DM „anonsują” przyjazd osoby poszkodowanej do izby przyjęć/sor danego szpitala, ale dotyczy to głównie stanów bezpośredniego zagrożenia życia (np. NZK, OZW, udar mózgu). W obecnej sytuacji, stan osoby poszkodowanej według relacji ZRM został przedstawiony DM jako „stabilny - ogólne potłuczenia” wymagające zaopatrzenia chirurgicznego.
Michał Ruczyński
Rzecznik prasowy
Biuro Wojewody – Centrum Prasowe
Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki"
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień Dobry
Na podstawie art. 3a Prawa Prasowego prosimy o odpowiedź mailem:
Czy popsuł się tomograf komputerowy? Ponoć wczoraj (środę 8 listopada) mieliście kobietę z wypadku samochodowego na DK3 i trzeba było transportować osobę poszkodowaną do innego szpitala?
Od kiedy nie działa urządzenie? Kiedy będzie działać poprawnie? Prosimy o szczegóły.
Sławomir Ryfczyński
iswinoujscie.pl
W dniu 10.11.2023 o 09:37, Dorota Konkolewska - Szpital Miejski w
Świnoujściu pisze:
Zarząd szpitala Miejskiego im. Jana Garduły w Świnoujściu sp. z o.o. odpowiadając na poniższe pytanie informuje, iż tomograf komputerowy w dniach 7 i 8 listopada 2023r. był poddany przeglądowi gwarancyjnemu. W dniu 8 listopada 2023r. do godz. 19.30 trwała kalibracja urządzenia. W przypadku urazów wymagających natychmiastowej diagnostyki a tak dzieje się po wypadkach komunikacyjnych zasadnym ich natychmiastowa realizacja. Stąd decyzja o transporcie pacjenta przywiezionego do szpitala po godz. 15.00.
Dorota Konkolewska
Prezes zarządu Szpital Miejski im. Jana Garduły w Świnoujściu sp. z o. o.
Dziękujemy z informację.
Kontynuując temat prosimy o udostępnienie dokumentu potwierdzającego dokonywanie przeglądu tomografu komputerowego w dniach 7 i 8 listopada.
Prosimy o podanie kto dokonywał tego przeglądu?
Prosimy o informację czy szpital poinformował wcześniej służby ratunkowe (pogotowie ratunkowe) o nieczynnym przez dwa dni tomografie?
Sławomir Ryfczyński
iswinoujscie.pl