Czas na zadawanie pytań
W ramach procedury przetargowej potencjalni wykonawcy mogą zadawać pytania zamawiającemu (GDDKiA) dotyczące przedmiotu zamówienia i zapisów kontraktowych. Ważne, aby przed złożeniem ofert i podpisaniem umów udzielić odpowiedzi na pytania potencjalnych wykonawców. Przekłada się to na sprawniejszy przebieg kolejnych etapów procedury przetargowej i późniejszej realizacji inwestycji. Odpowiedzi na pytania są publicznie dostępne na stronie postepowania w serwisie zakupowym GDDKiA, co pozwala na zapoznanie się wszystkim wykonawcom z odpowiedziami na pytania.
Najwięcej pytań – ponad tysiąc dotyczy odcinka S10 Suchań -Recz. Dla pozostałych odcinków jest od 600 do 900 pytań. Pytania dotyczą wielu kwestii technicznych, proceduralnych jak i również zapisów umów i specyfikacji.
Projekt i budowa drogi
Realizacja inwestycji, zapisanej w Rządowym Programie Budowy Dróg krajowych do 2030 roku, prowadzona będzie w formule Projektuj i buduj. Zgodnie z zakładanymi terminami w przyszłym roku planowane jest podpisanie umów. Wykonawcy inwestycji opracują projekty budowlane i uzyskają decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) co pozwoli rozpocząć prace w terenie w 2025 r. Kierowcy z nowej trasy skorzystają w 2028 r.
Szczegóły przetargów dostępne są na naszej platformie zakupowej dla wszystkich ośmiu odcinków:
· S10 Szczecin Kijewo – Szczecin Zdunowo
· S10 Stargard – Suchań
· S10 Suchań – Recz
· S10 Recz – Cybowo
· S10 Cybowo – Łowicz Wałecki
· S10 Łowicz Wałecki – Piecnik
· S10 Piecnik – Wałcz
· S10 Walcz – Piła
Ponad 110 km nowej drogi ekspresowej
S10 Szczecin – Piła będzie dwujezdniową drogą ekspresową z dwoma pasami ruchu w każdą stronę. Droga została podzielona na osiem odcinków realizacyjnych. Wybudowany zostanie fragment łączący węzeł Szczecin Kijewo (autostrada A6) z gotowymi już odcinkami od Zdunowa (granica Szczecina) do końca obwodnicy Stargardu oraz siedem odcinków od Stargardu do Piły (z wyłączeniem funkcjonującej już od 2020 roku obwodnicy Wałcza).
Nowa droga ekspresowa S10 będzie omijała miejscowości, przez które przebiega obecna DK10, między innymi Suchań, Recz, Kalisz Pomorski i Mirosławiec. Na węźle Piła Północ – przyszłym połączeniu S10 i S11 – zakończy się odcinek Szczecin – Piła. Na trasie przewidziano budowę trzynastu węzłów drogowych oraz między innymi 56 wiaduktów, ośmiu estakad i 20 przejść górnych dla zwierząt. Powstaną też trzy pary Miejsc Obsługi Podróżnych i Obwód Utrzymania Drogi.
Mateusz Grzeszczuk
Główny Specjalista
Pion Dyrektora Oddziału
Stanowisko ds. Komunikacji Społecznej