Studium wykazało, że najlepszym rozwiązaniem, które połączy wyspę Uznam i Wolin jest wybudowanie tunelu w pobliżu centrum miasta, niedaleko terminalu promów pływających do Skandynawii.
- Chcemy wesprzeć się opinia niezależnych ekspertów, którzy zweryfikują poprawność rozważań projektantów. Dyskusja o moście jest zamknięta, ponieważ taka budowla ingerowałaby w korytarz migracyjny ptaków - uważa Grzegorz Dziedzina ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Firma PTV ma zakończyć prace do końca stycznia, za zlecenie dostanie 45 tys. zł z budżetu Świnoujścia. Szacuje się, że budowa stałej przeprawy kosztować będzie ok. 1 mld zł. Kolejnym etapem jest uzyskanie zgody środowiskowej wydawanej przez Urząd Wojewódzki.
2009-01-05, 16:21: Sławomir Orlik