iswinoujscie.pl • Niedziela [14.05.2023, 22:37:07] • Polska

Zabytki? To przeżytek! 81 proc. podróżuje, by próbować nowej kuchni

Zabytki? To przeżytek! 81 proc. podróżuje, by próbować nowej kuchni

fot. Organizator

Według „Global Travel Trends Report” aż 81 proc. badanych jako najważniejszy cel swojej podróży wskazało kulinaria. Babbel zastanawia się: Czy to przypadek, że w tym roku Polska została wskazana jako kierunek podróży numer 1, a jednymi z najbardziej viralowych TikToków stają się te z testami polskiego jedzenia?

Przez żołądek do… podróży!
Podróżowanie zawsze było popularnym powodem do rozpoczęcia nauki nowego języka. W 2023 roku 20,3 proc. nowych użytkowników Babbel w Polsce uczy się języka ze względu na zainteresowania kulturowe lub wakacje, w ścisłej czołówce z tymi, którzy uczą się dla pracy - 20,4 proc. Poza tym, jak wynika z corocznego badania „Global Travel Trends Report” to właśnie kulinaria stały się w tym roku jednym z trendów, dominujących w turystyce.

Podróżowanie w celu odkrywania nowych smaków jest najbardziej popularne wśród młodszych pokoleń. Niemal połowa (47 proc.) respondentów pokolenia GEN Z i Millenialsów twierdzi, że zaplanowało całą wyprawę wokół wizyty w konkretnej restauracji - w porównaniu do 37 proc. wszystkich respondentów. Co więcej, 45 proc. młodszych podróżników przyznaje również, że zaplanowało wyjazd, by wziąć udział w lokalnym kulinarnym festiwalu. Co ciekawe, wśród wszystkich badanych co piąty (22 proc.) weźmie nawet udział w zajęciach lokalnej szkoły gotowania.

Potęga internetu, czyli jak kuchnia połączyła Polskę z Japonią
Jednocześnie 66 proc. GEN Z i Millenialsów wskazuje, że inspirację do podróż kulinarnych czerpie z portali społecznościowych. Jak się okazuje w ostatnich najbardziej popularnych treściach na TikToku znalazł się polski akcent.

Ken to znany TikToker, który na kanale relacjonuje liczne podróże. Odwiedził wiele krajów, ale to w Polsce spędził najwięcej czasu. Jak przyznaje, jedną z rzeczy, które najbardziej ujęły go w naszym kraju, jest tradycyjna polska kuchnia. Ken już po powrocie do Japonii zatęsknił za nią. Udało mu się jednak szybko znaleźć remedium na jedzeniowe troski: odnalazł w Kioto polską restaurację, która serwuje nie tylko bigos, pierogi czy flaki, ale również tradycyjny polski żurek, a nawet wódkę. Jego testy produktów z naszego kraju biją rekordy popularności na platformie.

Polska liderem według CNN
Na początku tego roku portal CNN opublikował listę najlepszych kierunków turystycznych na 2023 rok, a Polska znalazła się na jej pierwszym miejscu. Czy to przypadek, że w roku, gdy jednym z najpopularniejszych trendów podróżniczych są kulinaria, to właśnie my przodujemy w zestawieniu? Jeśli spojrzeć pod kątem lingwistycznym, być może nie!

Prawdopodobnie polską kuchnię można znaleźć wszędzie tam, gdzie zdołaliśmy się osiedlić większą liczbą. W ten sposób przemycamy tradycyjne smaki i język, który ma je opisać. Doskonale widać to w angielskim, gdzie słowa takie jak pierogi czy kiełbasa przyjęły się na dobre. A barszcz, sernik czy żurek widnieją w niezmienionej, czyli nieprzetłumaczonej formie, w wielu kartach menu po angielsku. Nic dziwnego, że polska kuchnia znajduje się tak wysoko wśród osób, które łączą podróże z próbowaniem nowych potraw. Jest pyszna! A fakt, że wciąż nawiązuje do oryginalnej pisowni i wymowy, powinien nas wyłącznie cieszyć - zauważa Piotr Wojsznis, ekspert językowy Babbel.
W eksploracjach kulinarnych pomoże nam z pewnością znajomość języków obcych. Nawet jeśli nie znamy nazwy konkretnego dania czy lokalnego produktu, łatwiej będzie nam go opisać np. po angielsku. Nie wspominając o konwersacjach w restauracji przy rezerwacji stolika, wyboru zamówienia bądź rozmowie z kelnerem. W nauce podczas podróży z pomocą przyjdzie nam technologia. Aplikacje do nauki są dostępne w każdym miejscu i o każdym czasie oraz co najważniejsze: to aplikacja dostosowuje się do naszych planów, a nie odwrotnie – możemy poświęcić na naukę, chociażby kilkanaście minut, czekając na lotnisku, w restauracji czy podczas podróży autokarem. Takie możliwości daje platforma i aplikacja do nauki języków obcych Babbel. Dzięki Babbel każdy użytkownik może wybrać najbardziej odpowiadający mu sposób nauki – lekcje na żywo, online, podcasty czy gry.

Karolina Papis-Wróblewska
Junior Account Manager

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/78909/