Przedstawiciele biura inżynieryjnego DAMART przedstawili wyniki analizy ruchu drogowego wykonanej na zlecenie ZMPSiŚ na drogach dojazdowych do tunelu. Okazuje się, że w związku z nagłym zrezygnowaniem w oku 2022 przez miasto z realizacji projektu „Sprawny i przyjazny środowisku dostęp do infrastruktury portu w Świnoujściu” (projekt był przygotowywany przez miasto przez prawie 4 lata) przy wystąpieniu ryzyk zatrzymania ruchu w tunelu może dojść do ogromnych zatorów w ruchu drogowym na Warszowie, ale również na lewobrzeżu.
Inżynierowie wskazali więc konieczność pilnego rozwiązania problemu oraz również na konieczność pozostawienia połączenia promowego Karsibór jako alternatywnej drogi na wypadek zatrzymania ruchu w tunelu na dłużej niż 4 godz.
Informacje te wywołały ogromne niezadowolenie zarówno zastępcy prezydenta Barbary Michalskiej jak i Prezydenta Janusza Żmurkiewicza. W czasie wymiany wzajemnych oskarżeń szczególnie pomiędzy zastępcą prezydenta Barbarą Michalska a przedstawicielem ZMPSiŚ doszło do skandalicznej sytuacji, gdyż nieoczekiwanie Prezydent zapominając wyłączyć mikrofon w komputerze użył określeń powszechnie uważanych za bardzo obraźliwe.
Wszyscy obecni na komisji radni i zaproszeni goście przed komputerami odebrali je jako skierowane do wypowiadających się akurat przedstawicieli GDDKiA.