Kolejna kwestia to częstotliwość kursowania. Według nas optymalne jest kursowanie co 20 minut, a nie co pół godziny. Ciężko też sobie wyobrazić, aby promy po godzinie 22:00 miały kursować tylko co godzinę. Dla przykładu, ludzie pracujący w porcie kończą zmianę o godzinie 23:00 i w takim układzie zmuszeni będą czekać aż godzinę na prom. Podobnie w branży hotelarskiej, gdzie mieszkańcy tez pracują często do 23:00 i jeśli nie zdążą na prom o 23:30, to czeka ich czekanie aż do godziny 0:30.
Aby mieć pełen obraz sytuacji, wystąpiliśmy o kosztorys w obu wariantach. Nasze wstępne analizy dowodzą, że różnice kosztów byłyby niewielkie, a zysk dla użytkowników ogromny. W kwietniu tego roku ma zostać zaprezentowany docelowy model funkcjonowania promów po otwarciu tunelu." - czytamy na Facebook Grupy Morskiej