– W ostatnich latach ogromny nacisk postawiliśmy na rozwój oferty wynajmu elektrycznych samochodów dostawczych. Dziś obserwujemy bardzo duży wzrost zainteresowania wynajmem aut z tego segmentu. Ta forma finansowania jest chętnie wybierana przez firmy kurierskie, ponieważ pozwala szybko zmodernizować flotę i rozpocząć jej transformację energetyczną, bez dużych, jednorazowych nakładów. Pojazdy zeroemisyjne to zdecydowanie przyszłość transportu i bardzo cieszymy się, że klienci coraz częściej wybierają takie samochody – mówi Agnieszka Gołaszewska, dyrektor handlowa Arval Service Lease Polska.
To pierwsza umowa Arval z DHL Express w Polsce. Kontrakt na wynajem długoterminowy elektrycznych samochodów dostawczych obejmuje dostawę pojazdów, pakiet serwisowy, ubezpieczenie, sezonową wymianę opon oraz auta zastępcze w razie potrzeby.
– Dynamiczny rozwój elektromobilności w firmach wymaga niezawodnych samochodów od sprawdzonych marek. Dlatego też klienci momentalnie zaufali Fordowi i zamawiają kolejne partie E-Transitów. Otrzymujemy już pierwsze zwrotne głosy zadowolenia od użytkowników naszych samochodów. Kurierzy doceniają przede wszystkim wyjątkowo bogate wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo jazdy oraz przemyślane rozwiązania ułatwiające im pracę. Z DHL Express współpracujemy od lat, a teraz firma po raz pierwszy zdecydowała się na nasze samochody elektryczne. Jesteśmy niemal pewni, że to początek nowego rozdziału naszej wspólnej historii – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
E-Transity pozwalają na dopasowaną zabudowę
Z 33 samochodów dostarczonych DHL w Polsce 26 posiada specjalistyczne, kurierskie zabudowy regałowe. Zabudowa obejmuje m.in. przegrodę z drzwiami przesuwnymi z zamkiem pomiędzy kabiną kierowcy, a tylną kabiną, specjalne składane siedzenia dla kurierów, specjalistyczne składane półki na dwóch poziomach o bardzo wysokiej wytrzymałości, listwę podłogową dla lepszego bezpieczeństwa przesyłek i utrzymania porządku, podłogę z ultralekkiego polipropylenu o strukturze plastra miodu oraz wiele innych specjalistycznych elementów.
Samochody zostały spersonalizowane do potrzeb klienta. Wszystkie przygotowano w żółtym kolorze, charakterystycznym dla marki DHL. Zamówione dla Polski E-Transity serii 350 są w wersji nadwozia L3H2, mocy maksymalnej 184 KM i pojemności użytkowej akumulatorów 67 kWh.
Na pokładzie znajduje się wyjątkowo bogate wyposażenie w tym segmencie. Obejmuje ono m.in. podgrzewane fotele, przednie i tylne czujniki parkowania, automatyczną klimatyzację czy pakiet systemów asystenckich ułatwiających pracę kurierom. O nowoczesności pojazdów i bogatym wyposażeniu świadczy m.in. 12-calowy ekran systemu SYNC4 – najnowszego rozwiązania informacyjno-rozrywkowego Forda.
Jednocześnie, elektryczne E-Transity ułatwiają także codzienną pracę przewoźników ze względu na możliwość korzystania z buspasów oraz bezpłatnego parkowania w strefach płatnych, jak też dynamikę jazdy przy jednoczesnej ciszy w kabinie.
Elektryfikacja na rzecz klimatu według DHL Express
Wdrożenie nowych samochodów Ford E-Transit jest kolejnym etapem modernizacji floty DHL Express i elementem globalnej strategii GoGreen. Dzięki konsekwentnie realizowanej elektryfikacji, firma do 2025 roku zamierza realizować 60% swoich usług w Polsce przy użyciu czystych środków transportu. Oprócz wymiany aut, droga do zeroemisyjności DHL Express obejmuje rozwój sieć ładowania elektryków, wykorzystanie e-rowerów kurierskich, inwestycje w fotowoltaikę oraz modernizację floty powietrznej – w ubiegłym roku firma jako pierwsza na świecie zamówiła samoloty elektryczne.
– Jako globalny lider lotniczego cargo czujemy się zobowiązani proaktywnie działać na rzecz zmniejszenia wpływu naszego sektora na stan środowiska. Jednocześnie widzimy, że zarówno konsumenci indywidualni, jak i biznes, coraz chętniej wybierają dostawców usług, którzy wprowadzają proekologiczne rozwiązania i dążą do zeroemisyjności. Korzystanie z pojazdów elektrycznych, takich jak Ford E-Transit to nie tylko troska o środowisko i odpowiedź na oczekiwania klientów, ale też realne usprawnienie pracy kurierów. Mogą oni szybciej i sprawniej poruszać się po mieście korzystając z buspasów oraz wjeżdżać do tzw. czystych stref transportu. Co więcej, auta nie są tak głośne jak ich spalinowe odpowiedniki, co jest szczególnie istotne w trakcie realizacji porannych i nocnych zamówień. Wybrany przez DHL e-Transit z baterią 67 kWh pozwala na pokonywanie długich dystansów co jest niezwykle istotne w branży kurierskiej m.in. przy tak zwanym flexowaniu czy optymalizacji planowania tras kurierów – komentuje Agnieszka Łukawczyk, dyrektor ds. operacji w DHL Express Polska.
Maciej Szczepaniak
NBS Communications Sp. z o.o.