iswinoujscie.pl • Wtorek [15.11.2022, 08:22:06] • Świnoujście
Były stoczniowiec: Dlaczego wyburzają majątek trwały po Morskiej Stoczni Remontowej S.A. ?
archiwalne zdjęcie MSR S.A.( fot. Archiwum
)
Były stoczniowiec Józef Dubaniewicz, zastanawia się dlaczego zdecydowano się na wyburzenie majątku trwałego po MSR Gryfii? - Wyburzony ma zostać ogromny pirs dokowy o długości 82,5 m , szerokości 30,0 m i rzędnej + 2,5 m , posadowiony na żelbetonowych palach , przy głębiach dokowych o głębokości do 14 metrów , hale produkcyjne , oraz pozostałe obiekty budowlane . Jest to ogromny majątek trwały , który mógłby być wykorzystywany przez następne dziesięciolecia - twierdzi Dubaniewicz.
Był stoczniowiec odniósł się w ten sposób do informacji na ten temat opublikowanych ostatnio przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
- Po dokonaniu tak ogromnych rozmiarów wyburzeń majątku trwałego po MSR S.A., na oczyszczonym terenie planowane jest powstanie tzw. terminala instalacyjnego offshore, do wstępnego montażu elementów farm wiatrowych i załadunku na statki . Zgodnie z wcześniejszymi informacjami prasowymi. planowane jest zatrudnienie zaledwie około 100 pracowników. Do tych nieskomplikowanych powtarzalnych czynności portowych , nie potrzeba pracowników o wysokich wielobranżowych kwalifikacjach , tak jak było to konieczne do pracy w Morskiej Stoczni Remontowej - pisze dalszej części listu Józef Dubaniewicz.
Z informacji byłego stoczniowca wynika, że jak wiemy MSR S.A. posiadała dodatkowo około 27 hektarów terenów przeznaczonych na budowę wielkiego zakładu remontu masowców z dwoma dokami o nośności 25 000,0 Mg każdy .
- Powstał także projekt , wykonany przez renomowane biuro projektowe. lecz z uwagi na sytuację gospodarczą państwa nie przystąpiono do budowy tej wielkiej stoczni . Teren ten jest w dalszym ciągu niezagospodarowany ,więc powstaje pytanie, dlaczego nie zaplanowano budowy tego portu offshore , na całkowicie czystym i czekającym na inwestycje terenie? - pyta były stoczniowiec.
Jak twierdzi pozwoliłoby to uniknąć ogromnych kosztów wyburzeniowych, użytecznego i w wielu przypadkach nowoczesnego majątku trwałego, który mógłby być wykorzystywany dla dobra państwa przez kolejne dekady
- Może nie jest jeszcze za późno , ażeby przesunąć lokalizację tego portu na sąsiedni teren niezagospodarowany, co pozwoli uniknąć wyburzenia budowanego przez pół wieku. wielkiego stoczniowego majątku trwałego - podsumowuje Dubaniewicz.