Pomysł najogólniej mówiąc ma polegać na pozyskaniu środków unijnych do produkcji tzw. zielonego wodoru, który mógłby być wykorzystywany do wykorzystywania wodoru jako źródła energii w zeroemisyjnym i niskoemisyjnym transporcie lądowym i morskim, włącznie z bunkrowaniem statków oraz budową nowoczesnych statków z napędem wodorowym. W idei dolin wodorowych ważne jest powstanie ich łańcucha, czyli miejsc produkcji, infrastruktury i wykorzystania wodoru, co jest opłacalne jeśli odbywa się w promieniu 150 km od miejsca produkcji. W założeniu projekt ma być też zapleczem naukowo - badawczym dla firm, które mogą przystępować do tego projektu jako członkowie wspierający.
Projekt owiany jest tajemnicą. Sprawdziliśmy w KRS sygnatariuszy listu. Osoba pana Kazimierza Frukacza nie jest anonimowa w Świnoujściu. Jest właścicielem i współwłaścicielem kilku firm zajmujących się m.in. działalnością stoczniową (ALUMARE, spółka Poltramp Yard w likwidacji) ale i budownictwem (jest współwłaścicielem spółki GIF, która zbudowała zespół apartamentowy przy ul. Uzdrowiskowej). Ciekawostką za to jest fakt, że spółka EcoEnergyH2 została zarejestrowana przez Piotra Kosowicza niecały rok temu, 25.06.2021r., a jej kapitał założycielski to …. 5.000 zł. Firma zarejestrowana jest na adres ul. Portowej 16 w Świnoujściu. Wcześniejsze informacje o działalności P. Kosowicza dotyczą zarządzania firmą Balamara Resources Ltd. i planami nabycia kopalni Makoszowy. Wiedzy o innych sukcesach niestety brak. Ze strony internetowej firmy wynika, że projekt ma posłużyć zasadniczo do pozyskania środków na wybudowanie 2 stateczków z napędem wodorowym.