iswinoujscie.pl • Czwartek [28.04.2022, 22:12:22] • Świnoujście

Najpierw bez wody, a teraz bez telewizji?

Najpierw bez wody, a teraz bez telewizji?

fot. Sławomir Ryfczyński

Czy mieszkańcy Świnoujścia zostali oszukani? - takie pytanie stawia jeden z Czytelników jednocześnie informując, że część mieszkańców nie ma polskich programów telewizyjnych! Według mieszkańca stało się tak dlatego, że zarządca terenu telewizji naziemnej nie informując nikogo z mieszkańców Świnoujścia wyłączył nadajnik na maszcie telewizyjnym przy ulicy Chrobrego. Wszyscy co odbierali na pokojowej antenie, niestety już nie znajdą żadnego programu telewizyjnego w mieście.

Okazuje się, że wszyscy Ci, którzy mają anteny pokojowe mogą wyrzucić je do kosza, ponieważ od poniedziałku 25 kwietnia prawidłowo obierać kanały telewizyjne mogą tylko na antenach zewnętrznych.

W związku z tym mieszkańcy zmuszeni będą zamontować zewnętrzne anteny najlepiej na dachu budynku i ustawiać je w kierunku Międzyzdroje na wzgórze "Grzywacz". Ale... nikt o tym nie poinformował. Wyłączyli i koniec.

Ten nadajnik w Świnoujściu nadawał stacje telewizyjne o mocy 10 KW, ale co ciekawe teraz na "Grzywaczu" nadaje o mniejszej mocy 4 KW, i jest jeszcze oddalony kilkanaście kilometrów od miasta Świnoujścia. Tak więc mieszkańcy zostali pozbawieni polskich programów telewizyjnych.

Najpierw bez wody, a teraz bez telewizji?

fot. Sławomir Ryfczyński

- Mieszkańcy miasta Świnoujście zostali oszukani. Zarządca sygnału telewizji naziemnej nie informując wyłączył nadajnik umiejscowiony przy ulicy Chrobrego w Świnoujściu. Wszyscy użytkownicy telewizji DVB-T ( Digital Video Broadcasting Terrestial ) z dniem 25.04.2022 mieli zostać przełączeni na system DVB-T2, lecz nikt nie informował o wyłączeniu nadajnika. W związku z zaistniałą sytuacją Mieszkańcy muszą przestawić anteny na Międzyzdroje „Grzywacz”, co jest problematyczne oraz w niektórych rejonach naszego miasta niemożliwe. Nie zawsze jest możliwość ustawienia w/w kierunku jest to związane z ukształtowanie terenu, około połowa naszego miasta od strony południowej nie posiada pokrycia sygnałem. Dlaczego Włodarze miasta nie zadbali o mieszkańców. Zwracam się z prośbą o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji. - opisuje wkurzony mieszkaniec.

Co na to władze?
- Świnoujski samorząd ani Prezydent Miasta nie są zaangażowani w proces zmiany standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej, który realizowany jest w naszym regionie. Operatorem nadajników odpowiedzialnym za ich poprawne działanie jest firma Emitel, która zmianę częstotliwości i standardu przeprowadziła w nocy z 24 na 25 kwietnia. Ma to związek z koniecznością zwolnienia pasma 700 MHz przez kraje Unii Europejskiej na potrzeby operatorów komórkowych (usługi 5G). Zmiany prowadzone są zgodnie z zarządzeniem Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Nr infolinii firmy Emitel, gdzie można dowiedzieć się o szczegółach to 022 711 77 7 - poinformował rzecznik prezydenta miasta, Jarosław Jaz.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/75036/