Grunt w miejscu przebicia poza obudowę został najpierw zmrożony specjalnym roztworem solanki. Wyjść wykonanych metodą mrożenia będą dwa, a w sumie w całym tunelu – cztery.
fot. GDDKiA/Sweco
Wykonawca rozpoczął przebijanie obudowy tunelu w miejscu wyjścia ewakuacyjnego od strony wyspy Uznam. To jedna z najbardziej skomplikowanych operacji przy budowie stałego połączenia pomiędzy wyspami Uznam i Wolin. Warto podkreślić, że tunel w tym miejscu jest na głębokości około 23 metrów pod Świną.
Grunt w miejscu przebicia poza obudowę został najpierw zmrożony specjalnym roztworem solanki. Wyjść wykonanych metodą mrożenia będą dwa, a w sumie w całym tunelu – cztery.
fot. GDDKiA/Sweco
Wydobytych zostanie około 200 m3 zmrożonego gruntu i wykonana klatka schodowa, która będzie prowadziła z powrotem do tunelu, ale już pod jezdnię, gdzie będzie biegła droga ewakuacyjna na powierzchnię.
fot. GDDKiA/Sweco
Budowa tunelu pomiędzy wyspami Uznam i Wolin na stałe połączy Świnoujście z resztą kraju, a długie oczekiwanie w kolejce na prom przejdzie do historii. Będzie to najdłuższy podwodny tunel w Polsce.