iswinoujscie.pl • Środa [27.04.2022, 12:09:14] • Świnoujście
Mieszkaniec: Znoszone są obostrzenia pandemiczne, a Urząd Skarbowy w Świnoujściu nadal zamknięty dla petentów
fot. iswinoujscie.pl
Mieszkańcy informują nas, że w Urzędzie Skarbowym w Świnoujściu jest duży problem z załatwieniem ważnych dla mieszkańców spraw. Wszystko przez to, że mimo znoszenia obostrzeń pandemicznych Urząd Skarbowy w Świnoujściu nadal jest zamknięty dla petentów. O wyjaśnienia w tej sprawie poprosiliśmy Urząd Skarbowy w Świnoujściu.
Na nasze pytanie odpowiedział zastępca naczelnika Urzędu Skarbowego w Świnoujściu, Adam Jończyk.
- Urząd Skarbowy w Świnoujściu czynny jest w poniedziałki od 8:00 do 18:00, od wtorku do piątku od 8:00 do 15:00, wiele spraw z urzędem skarbowym można już załatwić bez wychodzenia z domu online, m.in. poprzez uruchomiony od lutego 2021 r. serwis e-Urząd Skarbowy na podatki.gov.pl. między innymi można złożyć PIT elektronicznie, dzięki czemu szybko otrzyma się zwrot podatku, w sytuacjach, gdy podatnik nie może załatwić swojej sprawy elektronicznie lub przez telefon i chce osobiście udać się do urzędu skarbowego, umawia się i rezerwuje termin i godzinę swojej wizyty. Najprościej zrobić to przez internet za pomocą elektronicznego formularza, dostępnego na stronie podatki.gov.pl. (https://wizyta.podatki.gov.pl/), na sali obsługi jest wydzielone stanowisko komputerowe dostępne dla podatników gdzie mogą zarezerwować wizytę, bez umawiania wizyty dokumenty można złożyć w urnie wystawionej w urzędzie (bez potwierdzenia odbioru).
Jednocześnie Urząd Skarbowy w Świnoujściu informuje, że wprowadzany od ponad roku model umawiania wizyt w urzędzie skarbowym jest docelowym modelem w jego administracji.
- Wprowadzamy go podobnie jak wiele innych instytucji. Usługa umawiania wizyty w urzędzie skarbowym umożliwia zaplanowanie spotkania w konkretnym dniu i o konkretnej godzinie, dogodnie dla podatnika , co bardzo ułatwia załatwianie spraw. To ważny krok w programie Klient w centrum uwagi KAS. Usługa została wprowadzona, aby poprawić komfort załatwiania spraw w urzędzie - wyjaśnił Adam Jończyk.