Pełna treść odpowiedzi sanepidu w tej sprawie:
- Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu uprzejmie informuje, iż dzisiaj została powzięta informacja o braku dostawy wody dla mieszkańców lewobrzeżnej części miasta Świnoujście. Wystosowane zostało pismo do Dyrektora Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Świnoujściu o pilne przestanie informacji o zaistniałej sytuacji oraz o przyczynach w braku dostawy wody. Jednocześnie zgodnie z 5 10 ust. 3 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2017 rw sprawie jakości wody do spożycia przez ludzi, laboratoria wykonujące badania jakości wody przekazują podmiotowi zlecającemu wykonanie badań jakości wody oraz, za jego zgodą, właściwemu państwowemu powiatowemu lub państwowemu granicznemu inspektorowi sanitarnemu sprawozdanie z badań jakości wody, o którym mowa w ust. 1, w dniu sporządzenia tego sprawozdania w przypadku przekroczenia w badanej próbce wody wartości parametrycznych określonych w części A lub części C w tabeli 1 lp. 1 załącznika nr 1 do rozporządzenia — w przypadku przekroczenia wartości parametrycznej 10 jtk (NPL)/IOO ml. Na chwilę obecną do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej nie wpłynęło żadne sprawozdanie z badań potwierdzające przekroczenia wartości parametrów mikrobiologicznych w wodzie przeznaczonej do spożycia przez ludzi. - poinformował Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świnoujściu, Aneta Szymanowska.
Przypomnijmy, że od środy 13 kwietnia od godzin popołudniowych nie ma wody na lewobrzeżu. Sytuacja ta może potrwać do piątku, a nawet dłużej!