iswinoujscie.pl • Środa [13.04.2022, 07:24:24] • Świnoujście

Wykonawcy napotkali problemy w trakcie budowy tunelu: W trakcie wiercenia rozpuszczała się znajdująca pod Świną kreda

Wykonawcy napotkali problemy w trakcie budowy tunelu: W trakcie wiercenia rozpuszczała się  znajdująca pod Świną kreda

fot. Andrzej Ryfczyński

Za nami dwudniowe sympozjum pn. „Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu – budowa tunelu pod Świną" . W spotkaniu organizowanym przez UM w Świnoujściu oraz Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa wzięli udział m.in, wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski, marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz, profesor Maria Kaszyńska przewodnicząca rady programowej sympozjum oraz rady naukowej ds. budowy tunelu, a także dyrektor kontraktu, Piotr Flisiak ze spółki Porr i Mert Vardar, kierownik ds. TBM z firmy Gulermak. Sympozjum odbyło się dzięki środkom z programu operacyjnego infrastruktura i środowisko na lata 2014 - 2020. W trakcie spotkania wykonawcy zwrócili uwagę, że w trakcie budowy tunelu napotkali na problemy.

W sympozjum, które odbyło się w hotelu Interferie Medical Spa udział wzięli przedstawiciele władz miasta, obecny bym prezydent Żmurkiewicz, zastępca prezydenta Barbara Michalska, oraz świnoujscy radni.

- Bardzo cieszę się że w niedużym mieście około 40 tysięcznym realizujemy inwestycję wartości około miliarda złotych - mówił prezydent Żmurkiewicz.

Prezydent Żmurkewicz zaprosił także na przyszły rok turystów.

- Już nie będziecie czekali w kolejce na prom - dodał prezydent.

Wykonawcy napotkali problemy w trakcie budowy tunelu: W trakcie wiercenia rozpuszczała się  znajdująca pod Świną kreda

fot. Andrzej Ryfczyński

Głos zabrał także wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.

- Silne Pomorze Zachodnie to polska racja stanu - przypomniał wypowiedź śp. prezydenta Lecha Kaczyńskiego, Witkowski.

Wykonawcy napotkali problemy w trakcie budowy tunelu: W trakcie wiercenia rozpuszczała się  znajdująca pod Świną kreda

fot. Andrzej Ryfczyński

Dyrektor kontraktu, Piotr Flisiak ze spółki Porr mówił na temat realizacji tunelu pod Świną w Świnoujściu.

- 10 miesięcy mieliśmy na przygotowanie projektu budowy. To był ogromny sukces, że udało się to zrealizować. Wybór miejsca komory startowej był spowodowany ograniczeniami geometrycznymi maszyny TBM - mówił Piotr Flisiak.

Maszyna TBM drążąc tunel układała betonowe pierścienie obudowy składające się z segmentów. W sumie powstało 800 takich pierścieni.

- Każdy z pierścieni składa się z 8 elementów i waży około 100 ton - dodał Flisiak

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/74774/