iswinoujscie.pl • Wtorek [08.02.2022, 10:16:18] • Polska

Kaufland koncentruje się na handlu stacjonarnym, jednocześnie rozwijając opcję zakupów online z dostawą do domu

Kaufland koncentruje się na handlu stacjonarnym, jednocześnie rozwijając opcję zakupów online z dostawą do domu

fot. Organizator

W czasie pandemii Kaufland testował dwa nowe rozwiązania, aby umożliwić klientom wygodne i bezpieczne zakupy – click & collect oraz zakupy online z bezpośrednią dostawą do domu. Doświadczenie pokazało, że poza handlem stacjonarnym klienci cenią tę drugą opcję, dlatego Kaufland zdecydował, że zamiast click & collect skupi się na rozwoju współpracy z Everli – firmą dostarczającą zakupy do domu kupujących.

Sytuacja epidemiologiczna zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków. Klienci chętniej niż przed epidemią COVID-19 kupują za pośrednictwem aplikacji mobilnych oraz stron internetowych. Najbardziej dogodnym wariantem jest dla nich dowóz zakupów do domu – taką opcję wybiera aż 76% kupujących online1. Podobne doświadczenie ma także Kaufland. W trakcie pandemii sieć starała się jak najlepiej dopasować do zmieniających się potrzeb klientów i stworzyła dla nich dwie nowe możliwości – zakupy poprzez click & collect oraz z dostawą do domu. Mimo możliwości nabycia swoich ulubionych artykułów na wiele sposobów, klienci nadal w pierwszej kolejności stawiają na zakupy w sklepie stacjonarnym. Z kolei z opcji e-commerce najbardziej cenią zakupy online dostarczane do domu.

Aby w okresie pandemii ułatwić klientom dokonywanie zakupów, testowaliśmy różne rozwiązania z obszaru e-commerce. Praktyka pokazała, że dla kupujących najwygodniejszą formą są zamówienia online z dostawą do domu. Należy jednak podkreślić, że dla klientów sieci Kaufland najbardziej atrakcyjną opcją jest wciąż wizyta w sklepie stacjonarnym, która umożliwia bezpośredni kontakt z obsługą i produktem. Potrzeby klientów determinują nasz kierunek działania, dlatego też skupiamy się na sprzedaży stacjonarnej, która jest główną osią naszej działalności a jednocześnie będziemy w dalszym ciągu rozwijać współpracę z Everli -– wyjaśnia Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Usługa click & collect będzie dostępna dla klientów do dnia 11.02.2022 r. W najbliższym czasie Kaufland planuje rozszerzyć współpracę z Everli w zakresie zakupów online z dostawą do domu o kolejne miasta.

Biuro Prasowe Kaufland Polska Markety Sp. z o.o. Sp. j.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/74030/