iswinoujscie.pl • Niedziela [06.02.2022, 23:56:49] • Świnoujście

Po groźnym potrąceniu na ulicy Grunwaldzkiej radna Agatowska domaga się pilnych zmian na przejściu dla pieszych

Po groźnym potrąceniu na ulicy Grunwaldzkiej radna Agatowska domaga się pilnych zmian na przejściu dla pieszych

fot. Czytelnik

Po potrąceniu do którego doszło na przejściu dla pieszych przy ulicy Grunwaldzkiej radna Joanna Agatowska postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce. - W związku z ostatnim wypadkiem, w którym poszkodowana została 6-letnia dziewczynka oraz wnioskami mieszkańców dotyczącymi poprawy bezpieczeństwa na ul. Grunwaldzkiej zwracam z prośbą o pilne doświetlenie przejścia dla pieszych na wysokości centrum Uznam i (od ul. Lechickiej), oznakowanie światłem żółtym pulsującym lub położenie progu zwalniającego - pisze w interpelacji radna SLD.

Na interpelację radnej Agatowskiej odpowiedziała zastępca prezydenta, Barbara Michalska.

- Przejście dla pieszych przez ulicę Grunwaldzką przy skrzyżowaniu z ulicą Lechicką jest od dawna wyposażone z obu stron w jednokomorowe sygnalizatory nadające sygnał ostrzegawczy (sygnał żółty migający). Bezpośrednio przy przejściu dla pieszych znajduje się również latarnia oświetlenia ulicznego, która w wystarczający sposób oświetla przedmiotowe przejście. Niemniej jednak rozważona zostanie możliwość zwiększenia strumienia świetlnego skierowanego na przejście.

Czy w miejscu tym pojawi się próg zwalniający?

- W kwestii progu zwalniającego informuję, że nie przewiduje się jego montażu w tym rejonie. Jest to ulica główna, kursuje po niej autobusowa komunikacja pasażerska, przejście dla pieszych jest bezpośrednio przy skrzyżowaniu ulic, a pasy ruchu nie są rozdzielone wyspą, która uniemożliwiałaby omijanie progu w sytuacji zastosowania progu wyspowego. Nadmieniam również, że z uwagi na uciążliwości i ryzyka, jakie wiążą się z umieszczaniem progu zwalniającego, jego montaż każdorazowo musi być rozpatrywany indywidualnie, pod kątem czy w danym przypadku korzyści przeważają nad wadami tego rozwiązania.

Jednocześnie zastępca prezydenta wskazuje z jakimi uciążliwościami wiąże się zamontowanie takiego progu zwalniające:
zwiększenie hałasu związane z hamowaniem, przejazdem przez próg zwalniający i przyspieszaniem pojazdów oraz związanej z tym emisji spalin;
mikro-drgania/wstrząsy powodowane przejeżdżaniem pojazdów przez próg zwalniający, mogące skutkować niszczeniem okolicznej infrastruktury;
spowolnienie służb ratunkowych (straży pożarnej, pogotowia ratunkowego itp.);
zwiększenie ryzyka dochodzenia do gromadzenia się wody w rejonie progu zwalniającego i zalewania przyległego obszaru w czasie intensywnych opadów atmosferycznych i ewentualnego zamarzania wody w zimie.

W odpowiedzi zastępcy prezydenta Barbary Michalskiej czytamy także, że zwraca ona jednocześnie uwagę na fakt, że niezależnie od zastosowanych rozwiązań, kluczowe znaczenie ma odpowiedzialne i rozsądne zachowanie poszczególnych uczestników ruchu drogowego oraz zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie przejść dla pieszych, zarówno pieszych, jak i kierowców.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/74011/