Wystarczy zlecić jego odbiór legalnie działającej firmie zajmującej się skupem oraz demontażem aut. Na terenie województwa zachodniopomorskiego znajduje się kilka takich firm. Aby uzyskać bliższe informacje na ten temat, można skontaktować się z Wydziałem Ochrony Środowiska i Leśnictwa lub Strażą Miejską w Świnoujściu.
Na terenie naszego miasta wciąż sporo jest pojazdów nieużywanych, których koszt naprawy prawdopodobnie przekracza ich wartość.
- Właściciele takich pojazdów, często z braku czasu lub wiedzy, jak pozbyć się kłopotu, pozostawiają pojazd samemu sobie - mówi Rafał Marciszewski, komendant Straży Miejskiej w Świnoujściu. - Niestety, takie auta zajmują cenne miejsca parkingowe, których tak brakuje w Świnoujściu.
Pozbycie się takiego pojazdu jest o wiele łatwiejsze niż się wydaje. Wystarczy zadzwonić do firmy zajmującej się utylizacją pojazdów. Firma usunie pojazd ze wskazanego miejsca, wystawi dokument o zezłomowaniu pojazdu, uprawniający do wyrejestrowania go i, co za tym idzie, zaprzestania płacenia obowiązkowego ubezpieczenia OC. Często wypłaci też wynegocjowaną kwotę pieniędzy za pojazd.
- Korzyści, jak widać, jest wiele - dodaje komendant. - W ubiegłym roku sporo mieszkańców zdecydowało się skorzystać z takiej opcji, oszczędzając tym samym czas i pieniądze. 147 właścicieli aut, po rozmowie z pracownikami Urzędu, zdecydowało się zabrać wraki z ulic miasta.
Jeśli jednak to Straż Miejska usunie pojazd, wtedy właściciel auta zostanie obciążony opłatą za holowanie w wysokości 440 zł (pojazd do 3.5 tony).
Kontakt telefoniczny do Wydziału Ochrony Środowiska UM:
tel.: 91 327 86 08,
91 327 06 27,
91 327 86 43,
91 321 79 26,
91 327 86 41
Tekst: BIK UM Świnoujście