Ministerstwo Infrastruktury oraz zarząd Polskiej Żeglugi Bałtycka S.A. wypracowywali wspólnie nową strategię rozwoju przedsiębiorstwa. Zawiera ona m. in. dostosowanie oferty spółki do nowych potrzeb i trendów na rynku przewozów promowych, wzmocnienie pozycji rynkowej dzięki odnowieniu floty, spełnienie nadchodzących wymogów zarówno w zakresie technologii jak i ekologii.
- „Stoimy u progu ważnych inwestycji w branży promowej. Dzięki przemyślanej strategii rozwoju, istotnym projektom oraz znacznym funduszom przekazanym na rozwój i rozbudowę polskiej floty promów, jej pozycja ulegnie dalszemu wzmocnieniu” – powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
Kołobrzeska firma, a dla wielu Polaków kultowa marka Polferries, z którą jesteśmy związani wspomnieniami od lat 70., w nowy rok wkracza rozpoczynając realizację kilku projektów mających na celu umocnienie pozycji firmy.
To przede wszystkim współudział w projekcie budowy nowych promów przez firmę Polskie Promy S.A., przedsiębiorstwa należącego do Skarbu Państwa, które otrzymuje miliard złotych na wybudowanie w polskiej stoczni trzech, a w opcji czterech promów. Jedna, a w wersji budowy czterech promów dwie jednostki, będą kursowały w barwach Polferries.
Drugi projekt strategiczny to rozwój floty dzięki przekazaniu przez Skarb Państwa Polskiej Żegludze Bałtyckiej SA, 140 mln zł w obligacjach. W marynarskiej przenośni to wspaniały, silny wiatr w żagle Polferries, jak również ogromna odpowiedzialność zarządu i pracowników, nie tylko za przedsiębiorstwo, ale i za skuteczne, jak najlepsze wykorzystanie dla polskiej gospodarki tak dużej szansy.
- „Dofinansowanie jakie dostaliśmy na nowe promy zwiększa możliwości przewozowe. Nasza pozycja będzie znacząco lepsza. Mając na uwadze wymagania jakie przedstawia obecnie Międzynarodowa Organizacja Morska i organizacje europejskie, będziemy dysponować jednostkami o znacznie obniżonej emisji spalin.” - powiedział prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej S.A. Andrzej Madejski.
Kolejne przedsięwzięcie to kontynuacja wspólnie z CINEA (Europejska Agencja Wykonawcza ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska) realizacji międzynarodowego projektu, częścią którego jest wprowadzenie do użytku nowoczesnego, ekologicznego promu kursującego z Polski do szwedzkiego Ystad.
Polska Żegluga Bałtycka S.A. - polski armator promowy, którego jednostki pływają pod kultową marką Polferries od 1976 roku. Spółka posiada pięć promów, które łączą Polskę ze Skandynawią, kursując na liniach: Świnoujście – Ystad ( Cracovia, Mazovia, Baltivia) oraz Gdańsk – Nynäshamn ( Nova Star, Wawel). Główną działalnością jest przewóz osób oraz towarów drogą morską pomiędzy Polską a Szwecją. Armator organizuje również wyjazdy konferencyjne, integracyjne, szkoleniowe, a także wyjazdy turystyczne do najciekawszych miejsc w Skandynawii.
Katarzyna Mordarska
Samodzielny pracownik ds. marketingu i reklamy
Dział Marketingu i Reklamy