O protestach mieszkańców Krakowa przeciwko rozwiązaniom proponowanym i wdrażanym przez współwłaściciela firmy, który jest jednocześnie Dyrektorem Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie pisaliśmy na łamach portalu we wrześniu tego roku. Przypomnijmy, że Dyrektor Franek prezentował koncepcję ruchu po otwarciu tunelu, który w 2018 r. przygotowała na zlecenie Urzędu Miasta Świnoujście firma jego żona. Temat wzbudził kontrowersje tak duże, że zainteresowały się nim media krakowskie.
„Żonie się nie odmawia” – skomentował Franek na łamach dziennika kraków.naszemiasto.pl. Cały artykuł poniżej.
krakow.naszemiasto.pl/krakow-zonie-sie-nie-odmawia-czyli-po-co-dyrektor-franek/ar/c1-5160337
Jakie propozycje przedstawiła ta firma dla Świnoujścia i co Prezydent proponuje radnym oraz mieszkańcom?
Jak czytamy w uzasadnieniu Uchwały, którą mają w czwartek podjąć radni są to:
1. Scenariusz zachowawczy – bez dodatkowych zmian w odniesieniu do już planowanych i realizowanych inwestycji. Zakłada on priorytet dla komunikacji indywidualnej oraz marginalizację innych form transportu. Zakłada brak dodatkowych inwestycji w mieście poza tymi, które są w realizacji lub będą planowane.
2. Scenariusz zrównoważony – promujące działania mające na celu zrównoważenie wykorzystywania środków transportu. Scenariusz ten zakłada równomierne wykorzystywanie wszystkich środków transportu ze wskazaniem lekkiej przewagi dla samochodu osobowego jako podstawowego środka transportu w podróżach. W scenariuszu tym należy wziąć pod uwagę konieczność inwestycji w transport zbiorowy i rowerowy, a także udogodnienia dla pieszych.
3. Scenariusz zorientowany na mieszkańców – proponujący zmiany korzystne dla mieszkańców. Scenariusz zakłada priorytet dla mieszkańców w poruszaniu się po Świnoujściu. Dodatkowo proponuje działania inwestycyjne w transport alternatywny dla samochodu osobowego, dzięki czemu będą rozwijane i modernizowane ciągi piesze, rowerowe oraz transport zbiorowy. Scenariusz ten uwzględnia jednocześnie ograniczenia w ruchu turystycznym szczególnie dl turystów jednodniowych i nacisk na parkingi buforowe.
Przypomnijmy, że Koncepcja zakłada wprowadzenie m.in. ulic jednokierunkowych na Ul. Matejki, Moniuszki, Piłsudskiego, Armii Krajowej czy deptak na części ul. Żeromskiego.