iswinoujscie.pl • Wtorek [26.10.2021, 17:53:38] • zachodniopomorskie
Nowe odcinki Trasy Pojezierzy Zachodnich gotowe
fot. Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
Najdłuższy szlak rowerowy regionu jest coraz wygodniejszy. W tym miesiącu zakończyła się budowa odcinków znajdujących się między Trzcińskiem - Zdrój a Myśliborzem. Powstało prawie 9 kilometrów ścieżki rowerowej o nawierzchni bitumicznej, a dodatkowo dwa fragmenty TPZ zyskały nowe oznakowanie. - Trasa Pojezierzy Zachodnich od granicy polski-niemieckiej staje się trasą na miarę europejskich standardów – podkreśla marszałek województwa Olgierd Geblewicz.
Na szlaku rozpoczynającym się w południowo-zachodniej częścią województwa znajdują się aż cztery Parki Krajobrazowe: Cedyński, Barlinecko - Gorzowski, Iński i Drawski. Z zachwycającą przyrodą świetnie komponuje się nowoczesna, proekologiczna infrastruktura.
- Trasa Pojezierzy Zachodnich od granicy polsko-niemieckiej staje się trasą na miarę europejskich standardów – podkreśla marszałek województwa Olgierd Geblewicz. - W 2018 roku powstało 36 kilometrów szlaku, od zmodernizowanego mostu w Siekierkach do Trzcińska Zdroju. W tym roku oddajemy kolejne odcinki. Te z Trzcińska do Myśliborza stanowią łącznik, który pozwoli wygodnie i bezpiecznie przejechać dużą część trasy pojeziernej.
fot. Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
Zakończony właśnie etap objął dwa odcinki inwestycyjne. Pierwszy z nich jest kontynuacją inwestycji sfinalizowanej w 2018 r. To cztery kilometry nowej drogi rowerowej, która łączy Trzcińsko – Zdrój (wjazd do miasteczka od strony południowej, fot. TPZ1) z miejscowością Góralice.
- Odcinek ten niemal na całej długości został poprowadzony śladem starego nasypu kolejowego, biegnącego wzdłuż drogi krajowej numer 26 [fot. TPZ 2]. Jest to kontynuacja polityki wykorzystywania starej infrastruktury kolejowej do celów turystycznych i krajoznawczych - wyjaśnia wicemarszałek Tomasz Sobieraj.
fot. Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
Zakres robót budowlanych obejmował rozbiórkę torowiska kolejowego, słupów oraz częściowo niewielkiego mostu. W jego miejscu powstał przepust. Rowerzystów najbardziej ucieszy idealnie równa nawierzchnia.
- Stosowanie nawierzchni bitumicznych na szlakach rowerowych w zachodniopomorskim staje się powoli standardem. Nawierzchnie tego typu są nie tylko najwygodniejsze dla jednośladów, ale również najłatwiejsze w późniejszym utrzymaniu, co ma ogromne znaczenie dla lokalnych samorządów, które zarządzają przejętymi odcinkami – podkreśla dyrektor Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Michał Żuber.