Zarząd firmy twierdzi jednak, że Ministerstwo Skarbu Państwa ma czas na prywatyzację tego kołobrzeskiego armatora do końca 2010 roku. Tymczasem dyrekcja Polskiej Żeglugi Bałtyckiej wydzierżawiła duńskiemu armatorowi DFDS prom Wawel, który pływa do Szwecji. Na linii, którą dotychczas obsługiwały promy polskich armatorów pojawiła się zagraniczna konkurencja.
Piotr Waszczenko, wiceprezes Unity Line, polskiej firmy operującej promami ze Świnoujścia do południowej Szwecji mówi, że to wprowadzenie obcego armatora na linię obsługiwaną przez polskie statki. - Jest to decyzja zadziwiająca - ocenia.
Prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej Jan Warchoł zaprzecza, że dzierżawa promu Wawel to wskazanie przyszłego inwestora w PŻB.
- Związkowcy z Polskiej Żeglugi Bałtyckiej przypominają, że to inni polscy armatorzy wprowadzili promy do Szwecji, które zagroziły pozycji rynkowej PŻB - mówi Tadeusz Rutkowski, przewodniczący Solidarności w PŻB.
2008-11-03, 15:44: Grzegorz Gibas