Dla wielu Polaków zdrowie, szczególnie w ostatnim czasie, zyskało na znaczeniu. Coraz więcej osób podchodzi świadomie do kwestii sposobu odżywania i rozważniej wybiera produkty spożywcze. Aż 87% badanych deklaruje, że zwraca uwagę na bezpieczeństwo kupowanej żywności1. Mimo to tylko co piąta osoba wysoko ocenia swoją wiedzę w tym zakresie2.
Znaczącym ułatwieniem są więc graficzne oznaczenia, które już na pierwszy rzut oka pozwalają ocenić skład danego produktu. Przykładem tego jest międzynarodowy system znakowania żywności Nutri-Score.
Oznaczenia na produktach marek własnych do 2023 roku
Kaufland jest jedną z pierwszych sieci handlowych w Polsce, która zaczęła stosować skalę Nutri-Score na opakowaniach produktów marek własnych.
Już w 2020 roku na produkach K-Bio oraz K-take it veggie zaczęliśmy sukcesywnie wdrażać dobrowolny system znakowania Nutri-Score. Obserwujemy stale rosnące zainteresowanie konsumentów zdrową żywnością i zdajemy sobie sprawę, że nie każdy jest w stanie poświęcić dodatkowy czas na analizę składu produktów, szczególnie teraz, kiedy wszyscy dbamy o to, aby nasze zakupy przebiegały sprawnie. Dlatego do 2023 roku opatrzymy wszystkie produkty marek własnych, na których będzie można takie oznaczenie zastosować, skalą Nutri-Score. Mamy nadzieję, że w ten sposób ułatwimy klientom codzienne wybory zakupowe i wesprzemy ich w prowadzeniu świadomej diety – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
W systemie znakowania Nutri-Score ocenie podlegają wszystkie składniki odżywcze danego produktu, takie jak cukier, sól, białko, błonnik, ilość owoców lub warzyw czy całkowita wartość energetyczna. Wyliczenia opierają się o konkretny algorytm i odnoszą się zawsze do 100 g lub 100 ml artykułu. Wynik prezentowany jest w pięciostopniowej skali oznaczonej kolorem i literą – od ciemnozielonego A (najbardziej korzystny skład) do ciemnopomarańczowego E (najmniej korzystny skład). Skala została opracowana przez niezależnych ekspertów ds. żywienia, a jej stosowanie jest monitorowane przez francuski urząd ds. zdrowia publicznego Santé Publique France.
Świadome zakupy
Zastosowanie Nutri-Score to nie jedyny przykład działań, z pomocą których Kaufland chce towarzyszyć klientom w podejmowaniu świadomych wyborów zakupowych. Sieć stworzyła niedawno w swoich sklepach specjalne Strefy Świadomego Odżywiania, gdzie w jednym miejscu można znaleźć produkty wegańskie i wegetariańskie, z niską zawartością cukru czy bez glutenu, a w marketach o większej powierzchni także superżywność oraz produkty dla osób aktywnych. Detalista sukcesywnie rozszerza ofertę o produkty roślinne i ekologiczne, komunikując jednocześnie o ich zaletach dla zdrowia i środowiska.
Biuro Prasowe Kaufland Polska Markety Sp. z o.o. Sp. j.