11 maja wystosowaliśmy zapytanie w tej sprawie do Prezesa Szpitala pani Doroty Konkolewskiej, bo chcieliśmy właśnie przedstawić ustosunkowanie się Pani Prezes do opinii mieszkańców. Przez 5 dni odpowiedź nie nadeszła a redakcja otrzymywała kolejne alarmujące telefony, czyli nic się nie poprawiało w organizacji szczepień.
Tak więc to problem z napisaniem wówczas 10 linijek odpowiedzi (które przyszły dzisiaj) jest powodem powrotu do tego tematu.
Media spełniają rolę informacyjną ale i interwencyjną. Dlatego w interesie Szpitala było szybkie wyjaśnienie tych zarzutów wyrażanych przez mieszkańców Świnoujścia, a nie przewlekanie czasu do możliwego maksymalnego 14-dniowego czasu na udzielenie odpowiedzi.
W dniu dzisiejszym otrzymaliśmy odpowiedź, którą w całości publikujemy.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień dobry,
przesyłam odpowiedź na postawione pytania.
W nawiązaniu do artykułu, który ukazał się na portalu w dniu 15.05.21 zwracamy uwagę, że nie uszanowano naszego prawa do dwutygodniowego przygotowania odpowiedzi. Autor materiału bezkrytycznie przyjął relację anonimowego Czytelnika/ów. W efekcie powstał tekst jednostronny, niespełniający norm dziennikarskich, w bardzo negatywnym świetle przedstawiający szpital i jego pracowników.
Dodajmy, że do naszego szpitala wpływa kilkanaście do kilkudziesięciu pytań miesięcznie z portalu iswinoujscie. Odpowiedź na część z nich wymaga sporządzania oczekiwanych statystyk i angażowania pracowników, zarówno w pionie administracyjnym jak i medyków.
Jeżeli zaś chodzi o Państwa pytania:
1. Odnośnie kolejek do szczepień:
W naszym punkcie szczepień w każdym tygodniu od poniedziałku do niedzieli szczepimy średnio 700 osób, najwięcej spośród wszystkich punktów szczepień w naszym mieście. W związku z dużą ilością osób szczepionych w naszej placówce wielokrotnie już apelowaliśmy o wizytę o wyznaczonych godzinach, żeby nie tworzyć zbędnego tłoku i kolejek. Wystarczy, że kilkanaście osób nie zastosuje się do wytycznych i mamy do czynienia ze zgromadzeniem osób. Szpital oprócz zadań związanych ze szczepieniami realizuje m.in. zadania w zakresie hospitalizacji osób chorych na COVID-19, co wymaga utrzymania reżimu sanitarnego w pomieszczeniach i poszczególnych skrzydłach szpitala, stąd konieczność wykorzystania oddzielnego wejścia i miejsca na szczepienie. W korytarzu przed wejściem do gabinetu są przygotowane miejsca do wypełnienia formularzy. Ich wcześniejsza dystrybucja, na zewnątrz, ma umożliwić pacjentom spokojne zapoznanie się z treścią przed wypełnieniem poszczególnych pozycji. Wejście do punktu szczepień znajduje się przy „Ogrodzie Zmysłów”. Znajduje się tutaj sześć ławek do odpoczynku na świeżym powietrzu. Pacjenci nie są narażani na kontakty z osobami chorymi. Wystarczy minimum zrozumienia oraz dobrej woli, żeby wszystko przebiegało sprawnie i tak zazwyczaj jest.
2. Odnośnie interwencji policji i sanepidu
Policja interweniowała w dniu 11.05.21 na naszą prośbę. Jeden z pacjentów próbował wejść poza kolejką na szczepienie, blokował przejście do gabinetu szczepień i zachowywał się prowokacyjnie wobec innych osób. W sposób niekulturalny wyrażał swoje niezadowolenie i próbował zachęcić innych do podobnego zachowania. Wobec braku reakcji kierował zaczepki słowne w kierunku oczekujących. Informował zebranych, że doprowadzi do kolejnej interwencji policji i sanepidu. Prawdopodobnie wspomniany mężczyzna wezwał przedstawicieli sanepidu, którym wyjaśnialiśmy sytuację.
Pozdrawiam
Dorota Konkolewska
Prezes zarządu
Szpital Miejski im. Jana Garduły w Świnoujściu sp. z o. o.
ul. Mieszka I 7
72-600 Świnoujście
tel (91) 326 73 30
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prosimy Panią Prezes, aby nie traktowała ambicjonalnie pytań kierowanych przez portal do instytucji publicznej, którą reprezentuje, gdyż portal wypełnia tylko swoje obowiązki – rzetelnego informowania mieszkańców o tym, co dzieje się w mieście. A na wszelkie uwagi od mieszkańców warto po prostu szybko reagować, wtedy też nie będzie podstaw do negatywnej oceny organizacji.
Wszystkim pracownikom Szpitala dziękujemy za pracę, którą wykonują. Życzymy cierpliwości i wyrozumiałości. A mieszkańców prosimy o odpowiedzialność i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.