Do samej sprawy odniesiemy się w kolejnym artykule, ponieważ inwestycja drogowa realizowana na terenie Warszowa powiązana jest z ogromnym dofinansowaniem unijnym dla wszystkich objętych wnioskiem Miasta dróg i ulic dojazdowych do portu na Warszowie. Jeżeli się okaże, że Miasto nie porozumie się ze spółką Gaz System w sprawie przebiegu ulicy Ku Morzy, na odcinku za estakadą, Miastu może grozić utrata dofinansowania w kwocie ok. 120 mln. zł., czyli finansowa katastrofa i brak realizacji układu komunikacyjnego na Warszowie.
Jako redakcja zawsze zajmowaliśmy stanowisko, że decyzje o budowie i rozbudowie terminala i Gazoportu powinny być realizowane w oparciu o akceptację mieszkańców z minimalizowaniem szkód dla środowiska.
Bałagan, który teraz został wywołany, a szczególnie poważne zagrożenie w ograniczeniu dostępu do najważniejszych świnoujskich zabytków: Latarni Morskiej i Fortu Gerharda - tylko potwierdzają nasze obawy.