Większość nadmorskich gmin wykonała już na swoim obszarze budowę odcinków drogi rowerowej, mającej połączyć się w jeden szlak R-10. Gmina Świnoujście od kilku lat próbuje zmienić miejscowy plan zagospodarowania w rejonie lasów i pasa nadmorskiego pomiędzy Świnoujściem a Międzyzdrojami, lokalizując drogę rowerową w taki sposób, aby bezpiecznie dołączyła do traktu realizowanego już na terenach Międzyzdrojów.
10 marca 2021 r. na prośbę władz Miasta Świnoujście odbyło się kolejne spotkanie w miejscu potencjalnego przebiegu drogi rowerowej na styku Świnoujście - Międzyzdroje. Uczestniczyli w nim odpowiedzialni na pas ochronny wybrzeża morskiego przedstawiciele Urzędu Morskiego w Szczecinie, odpowiedzialni za dofinansowanie dróg rowerowych przedstawiciele Zachodniopomorskiego Urzędu Marszałkowskiego oraz odpowiedzialni za realizację inwestycji i planowanie przestrzenne przedstawiciele urzędów miast Świnoujście oraz Międzyzdroje i przedstawiciele projektanta drogi. Niestety, udziału w spotkaniu odmówili przedstawiciele Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie, odpowiedzialni za obszary objęte ochroną w tym rejonie.
Ustalono ostateczną lokalizację/przebieg drogi rowerowej, w tym ważny odcinek łączący trasę na styku gmin Świnoujście i Międzyzdroje. Trasa ta będzie wpisana w projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, który z kolei zostanie jeszcze wysłany do uzgodnień z jednostkami, które brały udział w spotkaniu.
Połączenie dwóch odcinków drogi (od strony Świnoujścia i Międzyzdrojów) będzie znajdowało się na linii realizowanej już obecnie trasy międzyzdrojskiej, przechodząc łagodnie w kierunku Świnoujścia po dawnej trasie wojskowej napowietrznej linii elektrycznej. Ze względu na geologiczne ukształtowanie i nagłe wzniesienia terenu, trasa drogi będzie łagodnie przechodziła o kilkanaście metrów w kierunku południowym, na istniejącą drogę leśną w kierunku Świnoujścia. Po stronie Świnoujścia trasa będzie miała ok. 6 km długości i będzie bardzo atrakcyjna krajobrazowo.
Oprócz ustalenia ostatecznego jej przebiegu, równie ważnym tematem są sposób, jakość wykonania drogi oraz możliwość konserwacji i bieżącego utrzymania zarówno dla gminy, jak i Urzędu Morskiego. Po długich rozmowach na temat zastosowania w budowie drogi rowerowej różnych nawierzchni, dopuszczono i uzgodniono możliwość wykonania nawierzchni drogi rowerowej z mieszanki betonowej o odpowiedniej wytrzymałości. Parametry nawierzchni są jeszcze do uszczegółowienia pomiędzy Miastem Świnoujście a Urzędem Morskim w Szczecinie. Nawierzchnia drogi rowerowej będzie posiadała barwę jasną, wkomponowaną w krajobraz nadmorski.