Kaufland już wielokrotnie pokazał, że dobrostan zwierząt nie jest mu obojętny. Przykładem tego jest rezygnacja ze sprzedaży żywych karpi czy też nieoferowanie klientom mięsa oraz przetworów z kaczek i gęsi, które poddaje się przymusowemu tuczeniu. Dostrzegając potrzebę poprawy dobrostanu kur niosek, Kaufland postanowił teraz przyśpieszyć także prace nad asortymentem jaj świeżych.
Wspólnie z producentami będzie dążyć do zastąpienia popularnych „trójek” czyli jaj z chowu klatkowego, jajkami pochodzącymi z chowu ściółkowego, ekologicznego oraz z wolnego wybiegu.
Jaja pochodzące z alternatywnych form chowu klienci już dziś mogą znaleźć w szerokim asortymencie sieci Kaufland. Pod markami własnymi Kaufland oferuje wyłącznie jaja z chowu alternatywnego, takie jak jaja świeże K-Classic z chowu ściółkowego oraz z wolnego wybiegu, jaja K-Bio z chowu ekologicznego, a także jaja od kur zielononóżek marki K-Stąd Takie Dobre!, których warunki chowu są identyczne jak w przypadku chowu na wolnym wybiegu. O ich zaletach dla środowiska sieć regularnie komunikuje w gazetkach reklamowych, m.in. podczas specjalnej akcji sprzedażowej − Festiwalu Jaj oraz w kanałach online.
Poza ofertą jaj świeżych Kaufland zwraca także uwagę na jaja wykorzystywane w przetworzonych produktach marek własnych. Już teraz jaj z chowu klatkowego nie znajdziemy w wybranych rodzajach makaronów, gofrach, bułeczkach mlecznych i biszkoptach marki K-Classic.
Klienci sieci mogą kupić także m.in. majonez oraz pastę jajeczną ze szczypiorkiem K-Stąd Takie Dobre!, w których wykorzystano jaja pochodzące od kur z chowu na wolnym wybiegu.
Biuro Prasowe Kaufland Polska Markety Sp. z o.o. Sp. k.