Konsultacje z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie przeprowadzone zostaną w dniach od 3 listopada 2020 r. do 12 listopada 2020 r. Konsultacje zostaną przeprowadzone za pośrednictwem strony internetowej Gminy Miasto Świnoujście.
Projekt programu znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce „organizacje pozarządowe”. Zapraszamy do zgłaszania pisemnych opinii i uwag do projektu programu na adres jingielewicz@um.swinoujscie.pl.”
Program współpracy Gminy Miasto Świnoujścia z organizacjami pozarządowymi
oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3
ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
na rok 2021
Wstęp
Działalność organizacji pozarządowych stanowi fundament dla budowy i rozwoju społeczeństwa obywatelskiego. Organizacje rozwijają aktywność mieszkańców, skupiając obywateli najbardziej wrażliwych na sprawy społeczne w środowisku lokalnym. Włączenie podmiotów pozarządowych na zasadzie równouprawnionego partnera jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania samorządu.
Gmina Miasto Świnoujście za istotny czynnik uznaje wypracowanie takich standardów partnerstwa z organizacjami pozarządowymi, aby przyczyniły się one do jak najpełniejszego diagnozowania i zaspakajania potrzeb lokalnych. Realizacja tego założenia będzie miała bowiem bezpośrednie przełożenie na efektywniejsze realizowanie zadań własnych gminy, w których bezpośrednio uczestniczą organizacje pozarządowe.
Gmina Miasto Świnoujście przekonana o korzyściach płynących z tak pojętego partnerstwa deklaruje wolę współpracy z organizacjami pozarządowymi w oparciu o wspólnie przyjęte założenia Programu współpracy Gminy Miasto Świnoujścia z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 rok.
Zapisy Programu stanowią realizację Strategii Rozwoju Miasta na lata 2014-2020, której jednym z celów jest wzmocnienie kapitału społecznego poprzez tworzenie warunków do zwiększenia zaangażowania społeczeństwa w życie społeczno-gospodarcze oraz poprawę komunikacji społecznej. Program współpracy nawiązuje również do założeń Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2017-2026, która zakłada aktywność organizacji pozarządowych podczas realizacji celów w zakresie kondycji rodziny, seniorów, osób bezdomnych, a także problemu uzależnienia czy przemocy w rodzinie.
Podczas tworzenia Programu zostały wzięte pod uwagę wnioski ze sprawozdania z realizacji programu współpracy Gminy Miasto Świnoujście z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za 2019 r. Samorząd w 2019 roku ogłosił 26 otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych zaplanowanych w budżecie Miasta. Działające na terenie miasta podmioty NGO wykazały się także własną inicjatywą i złożyły dodatkowo 17 ofert na realizację zadań w trybie uproszczonym, zgodnie z art. 19a ustawy. W 2019 roku współpraca samorządu z organizacjami pozarządowymi przebiegała prawidłowo. Organizacje wywiązały się z zobowiązań wynikających z zawartych umów. Łącznie w 2019 roku Miasto Świnoujście przekazało z budżetu gminy na realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe kwotę 3.880.316,80zł, z czego organizacje wykorzystały 3.812.369,13zł. Należy zwrócić uwagę, że organizacje angażowały także własne środki finansowe (382.407,77zł) oraz wkład osobowy i rzeczowy, w tym pracę społeczną członków organizacji i świadczenia wolontariuszy zaangażowanych w realizację zadań publicznych (o wartości 288.336zł).
Na podstawie analizy sprawozdania ze współpracy z organizacjami stwierdzono, że dalsze plany w zakresie współpracy powinny koncentrować się na wzmocnieniu efektywności wykonywania zadań publicznych na rzecz mieszkańców Świnoujścia oraz na pobudzaniu aktywności organizacji pozarządowych.
Rozdział 1
Definicje
Ilekroć w Programie współpracy Gminy Miasto Świnoujście z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 rok jest mowa o:
1) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
2) ustawie o zdrowiu publicznym – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym,
3) gminie – należy przez to rozumieć Gminę Miasto Świnoujście,
4) organizacjach pozarządowych – należy przez to rozumieć organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy,
5) programie – należy przez to rozumieć Program współpracy Gminy Miasta Świnoujście z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na 2021 rok,
6) dotacji – należy przez to rozumieć dotacje określone w art. 2 pkt. 1 i 2 ww. ustawy,
7) konkursie – należy przez to rozumieć otwarty konkurs ofert, o którym mowa w art. 11 ust. 2 ustawy,
8) zadaniu publicznym – należy przez to rozumieć zadania określone w art. 4 ustawy, realizowane przez organizacje,
9) komisji – należy przez to rozumieć komisje konkursowe do opiniowania otwartych konkursów ofert,
10) trybie pozakonkursowym – należy przez to rozumieć tryb zlecania realizacji zadań publicznych organizacjom poza konkursem zgodnie z art. 19a ustawy,
11) uchwale konsultacyjnej – należy przez to rozumieć uchwałę Nr VI/33/2011 Rady Miasta Świnoujście z dnia 10 lutego 2011 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania projektów aktów prawa miejscowego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami działającymi w sferze działalności pożytku publicznego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
12) prezydencie – należy przez to rozumieć Prezydenta Miasta Świnoujście,
13) wydziałach merytorycznych – należy przez to rozumieć wydziały Urzędu Miasta Świnoujście,
14) GRDPP – należy przez to rozumieć Gminną Radę Działalności Pożytku Publicznego.
Rozdział 2
Cel główny i cele szczegółowe Programu
1. Celem głównym programu jest dążenie do harmonijnej i partnerskiej współpracy gminy i organizacji pozarządowych w celu poprawy jakości życia mieszkańców gminy.
2. Cele szczegółowe:
1) zwiększenie i wzmocnienie efektywności wykonywania zadań publicznych,
2) włączenie organizacji pozarządowych w podejmowaniu przez gminę decyzji dotyczących życia społecznego, m.in. poprzez konsultacje społeczne,
3) podejmowanie i inicjowanie różnych form współdziałania gminy z organizacjami pozarządowymi w celu efektywnej realizacji zadań publicznych,
4) utworzenie Centrum Organizacji Pozarządowych.
Rozdział 3
Zasady współpracy
Gmina i organizacje pozarządowe będą współpracowały w oparciu o następujące zasady:
1) zasada pomocniczości - samorząd wyraża wolę przekazania szerokiego zakresu zadań publicznych do realizacji przez organizacje pozarządowe. Dostrzega również potrzebę zapewnienia warunków sprzyjających wzrostowi liczby zadań realizowanych przez organizacje pozarządowe w szczególności zaś jest otwarty na propozycje realizacji nowych przedsięwzięć wynikających z rozpoznanych potrzeb lokalnej społeczności,
2) zasada suwerenności stron – władze samorządowe i organizacje pozarządowe nie narzucają sobie nawzajem zadań, szanując swoją autonomię, mogą natomiast zgłaszać wzajemne propozycje i deklaracje, gotowość wysłuchania propozycji drugiej strony,
3) zasada partnerstwa – współpraca pomiędzy władzami samorządowymi a organizacjami pozarządowymi oparta jest na obopólnych korzyściach, woli i chęci wzajemnych działań, współdziałaniu na rzecz rozwiązywania lokalnych problemów, m.in. uczestnictwie organizacji pozarządowych w rozeznawaniu i definiowaniu problemów mieszkańców gminy, sugerowanie zakresu współpracy, proponowaniu standardów usług świadczonych przez organizacje pozarządowe,
4) zasada efektywności – zakłada wybór optymalnego sposobu wykorzystania środków publicznych w oparciu o celowość, zasadność, oszczędność, kalkulację kosztów proponowanego zadania oraz terminowość realizacji zadania,
5) zasada uczciwej konkurencji – równorzędne traktowanie wszystkich organizacji pozarządowych ubiegających się o realizację danego zadania publicznego; zarówno władze samorządowe, jak i organizacje pozarządowe w trakcie udzielania dotacji oraz wydatkowania przyznanych środków publicznych działają zgodnie z prawem i dobrymi obyczajami, nie naruszając dobra wzajemnych działań,
6) zasada jawności – procedury postępowania przy realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe, sposób udzielania dotacji oraz wykonywania zadań są jawne. Dotyczy to w szczególności udostępniania organizacjom pozarządowym przez gminę informacji o celach, kosztach i efektach współpracy, a także środkach finansowych zaplanowanych w budżecie gminy na współpracę z organizacjami pozarządowymi oraz kryteria oceny projektów. Zasada obliguje również organizacje pozarządowe do udostępniania gminie danych dotyczących struktury organizacyjnej, sposobu funkcjonowania, prowadzenia przez nie działalności statutowej,
7) legalności - wszystkie działania samorządu oraz organizacji pozarządowych realizujących zadania publiczne odbywają się w granicach i na podstawie prawa.
Rozdział 4
Zakres przedmiotowy
Przedmiotem współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi jest realizacja zadań publicznych, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w celu zaspokajania potrzeb mieszkańców gminy.
Rozdział 5
Formy współpracy
Współpraca gminy z organizacjami pozarządowymi odbywa się w formie finansowej i pozafinansowej.
1. Współpraca finansowa polega na:
1) powierzaniu wykonywania zadań publicznych wraz z udzielaniem dotacji na ich finansowanie,
2) wspieraniu wykonywania zadań publicznych wraz z udzielaniem dotacji na ich dofinansowanie,
3) współdziałaniu w pozyskiwaniu środków finansowych z innych źródeł, w szczególności funduszy Unii Europejskiej, także poprzez:
a) udzielanie pożyczek organizacjom pozarządowym,
b) udzielaniu dotacji na wkład własny w drodze otwartego konkursu ofert.
2. Współpraca pozafinansowa polega na:
1) prowadzeniu bazy danych kontaktowych organizacji pozarządowych,
2) wsparciu infrastrukturalnym,
3) publikowaniu na stronach internetowych miasta wszelkich ważnych informacji dotyczących zarówno działań podejmowanych przez miasto jak i organizacje pozarządowe,
4) organizowaniu szkoleń podnoszących jakość pracy organizacji pozarządowych,
5) udziale przedstawicieli organizacji pozarządowych w pracach komisji konkursowych celem opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert,
6) udzielaniu rekomendacji organizacjom pozarządowym, które ubiegają się o dofinansowanie z innych źródeł,
7) konsultowaniu z organizacjami pozarządowymi projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
8) współpracy z podmiotami opiniodawczo-doradczymi:
a) Powiatową Społeczną Radą ds. Osób Niepełnosprawnych,
b) Gminną Radą Działalności Pożytku Publicznego,
c) Radą Sportu,
d) Komisją Dialogu Społecznego ds. Bezdomnych Zwierząt i Przeciwdziałania Bezdomności
9) budowaniu partnerstwa w celu realizacji wspólnych projektów,
10) wzajemnym informowaniu się o planowanych kierunkach działań w sferze działalności pożytku publicznego.
Rozdział 6
Zadania publiczne przewidziane do zlecania organizacjom pozarządowym
1. Współpraca gminy z organizacjami pozarządowymi obejmuje sferę zadań publicznych, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy, w tym m.in:
1) pomoc społeczna, w tym pomoc rodzinom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywanie szans tych rodzin i osób;
2) wspieranie rodziny i systemu pieczy zastępczej,
3) udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększanie świadomości prawnej społeczeństwa;
4) podtrzymywanie i upowszechnianie tradycji narodowej, pielęgnowanie polskości oraz rozwój świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej;
5) działania na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka narodowego;
6) ochrona i promocja zdrowia;
7) działania na rzecz osób z niepełnosprawnością,
8) działania na rzecz osób w wieku emerytalnym;
9) działalność wspomagająca rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości;
10) działania wspomagające rozwój wspólnot i społeczności lokalnej;
11) nauka, szkolnictwo wyższe, edukacja, oświata i wychowanie;
12) kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;
13) wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej;
14) ekologia i ochrona zwierząt oraz ochrona dziedzictwa przyrodniczego;
15) działania na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami;
16) promocja i organizacja wolontariatu;
17) przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym;
18) działalności na rzecz organizacji pozarządowych wymienionych w art. 3 ust. 3, w zakresie określonym w art. 4 ust. 1-32a.
Priorytetowymi zadaniami publicznymi, które będą realizowane we współpracy z organizacjami pozarządowymi są działania na rzecz osób z niepełnosprawnością, z zakresu pomocy społecznej oraz dotyczące wspierania i upowszechniania kultury fizycznej.
2. Zadaniami w zakresie współpracy finansowej i pozafinansowej miasta z organizacjami są w szczególności:
a) w zakresie pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób:
- prowadzenie dziennego domu pomocy,
- prowadzenie środowiskowego domu samopomocy,
- udzielanie schronienia osobom bezdomnym,
b) w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej:
- prowadzenie placówek wsparcia dziennego w połączonej formie, tj. opiekuńczej i specjalistycznej,
c) w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa:
- prowadzenie punktów nieodpłatnej pomocy prawnej,
d) w zakresie podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej:
- udział w obchodach świąt i rocznic,
- organizowanie spotkań i konkursów dla dzieci i młodzieży,
- organizacja spotkań okolicznościowych ukazujących obyczaje i tradycje polskie z udziałem młodzieży i przedstawicieli innych organizacji,
- organizacja wycieczek historyczno-krajoznawczych,
- organizacja wystaw okolicznościowych,
e) w zakresie działań na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka regionalnego:
- działania społeczno-kulturalne na rzecz społeczności romskiej,
f) w zakresie ochrony i promocji zdrowia:
- prowadzenie działań i edukacji w zakresie profilaktyki cukrzycy,
- organizacja imprez prozdrowotnych,
- poprawa jakości życia chorych onkologicznie i ich rodzin,
- profilaktyczny program leczenia otyłości,
g) w zakresie działań na rzecz osób z niepełnosprawnością:
- prowadzenie poradnictwa, pomocy psychologicznej, działań edukacyjno-informacyjnych,
- prowadzenie rehabilitacji społecznej,
- prowadzenie punktu konsultacyjno-terapeutycznego dla rodzin z dziećmi zagrożonymi i dotkniętymi niepełnosprawnością,
- organizacja wypoczynku o charakterze terapeutycznym dla osób z niepełnosprawnością,
h) w zakresie działań na rzecz osób w wieku emerytalnym:
- prowadzenie działań na rzecz osób starszych,
- prowadzenie Klubu Seniora,
- zorganizowanie obiadów terapeutycznych dla osób starszych,
i) w zakresie działań wspomagających rozwój wspólnot i społeczności lokalnej:
- wspieranie lokalnej społeczności gminy,
j) w zakresie nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania:
- realizacja zadania „Morskie Wychowanie Dzieci i Młodzieży”,
k) w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego:
- organizacja przedsięwzięć wzbogacających ofertę kulturalną miasta, w tym między innymi: koncertów, festiwali, konkursów, warsztatów, imprez plenerowych, międzynarodowych przedsięwzięć interdyscyplinarnych,
- wspieranie rozwoju kultury i sztuki oraz twórczości artystycznej,
l) w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej:
- rozwój i zaspakajanie zainteresowań sportowych oraz doskonalenie umiejętności poprzez prowadzenie systematycznego szkolenia w różnych dyscyplinach sportu,
- organizacja i współorganizacja zawodów sportowych, festynów, regat, rajdów, widowisk sportowych,
- promocja miasta z udziałem świnoujskich zawodników i zespołów we współzawodnictwie sportowym,
ł) w zakresie działań na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijanie kontaktów i współpracy między społeczeństwami:
- organizacja i udział w obchodach świąt i rocznic,
- propagowanie i wzmacnianie więzi międzypokoleniowych,
m) w zakresie ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego:
- organizacja edukacji ekologicznej w mieście,
- promocja zbiórki puszek aluminiowych po napojach,
- prowadzenie schroniska dla zwierząt bezdomnych,
n) w zakresie przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym:
- prowadzenie działań na rzecz osób uzależnionych i członków ich rodzin,
o) w zakresie działalności na rzecz organizacji pozarządowych wymienionych w art. 3 ust. 3, w zakresie określonym w art. 4 ust. 1-32a:
- przygotowanie i realizacja projektów, na które organizacje pozarządowe będą pozyskiwać środki ze źródeł zewnętrznych.
Rozdział 7
Okres realizacji programu
Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi obowiązuje od 1 stycznia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.
Rozdział 8
Sposób realizacji programu
Program będzie realizowany poprzez:
1) zlecanie organizacjom pozarządowym realizacji zadań publicznych na podstawie otwartych konkursów ofert,
2) zlecanie organizacjom pozarządowym realizacji zadań z pominięciem otwartego konkursu ofert,
3) umieszczanie informacji na stronie internetowej miasta oraz aktualnych danych dotyczących organizacji pozarządowych, a w szczególności informacji dotyczących ogłaszanych konkursów ofert na realizację zadań publicznych i ich rozstrzygnięć.
Rozdział 9
Wysokość środków planowanych na realizację programu
1. Finansowanie zadań publicznych zleconych organizacjom pozarządowym odbywa się w ramach budżetu miasta na rok 2021.
2. Planowana wysokość środków finansowych na realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe i podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w roku 2021 wynosi ok. 4.500.000zł. Szczegółowe wydatki na realizację zadań publicznych zostaną określone w uchwale budżetowej na 2021 rok.
3. Na realizację programu w pozostałym zakresie oraz na realizację zadań publicznych zlecanych w innych niż otwarty konkurs ofert trybach, środki finansowe będą przekazywane w ramach wydatków zaplanowanych w działach budżetu Miasta Świnoujście stosownie do potrzeb i możliwości budżetu miasta.
Rozdział 10
Sposób oceny realizacji programu
1. Realizacja programu będzie monitorowana przez Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej we współpracy z innymi wydziałami merytorycznymi.
2. Bieżący monitoring i kontrola merytoryczna wykonywanych zadań publicznych będzie prowadzona przez pracowników poszczególnych wydziałów merytorycznych.
3. Miernikami efektywności realizacji Programu będą informacje dotyczące:
1) wysokości środków finansowych przekazanych organizacjom pozarządowym na realizację zadań publicznych na podstawie ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie łącznie, w tym:
a) w trybie konkursowym,
b) w trybie art. 19a (tryb uproszczony),
2) wysokość środków pochodzących z budżetu gminy wykorzystanych przez organizacje pozarządowe,
3) wysokość środków finansowych własnych organizacji pozarządowych w realizacji zadań publicznych realizowanych w trybie konkursowym,
4) wysokość wkładu osobowego i rzeczowego, w tym pracy społecznej członków i świadczeń wolontariuszy zaangażowanych przez organizacje w realizację zadań publicznych w trybie konkursowym w przeliczeniu na środki finansowe,
5) wysokość środków finansowych pochodzących z innych źródeł w przypadku realizowania zadania publicznego przez organizacje pozarządowe w trybie art. 19a,
6) liczby ogłoszonych konkursów,
7) liczby ofert złożonych przez organizacje pozarządowe w trybie konkursowym,
8) liczby ofert złożonych przez organizacje pozarządowe na realizację zadań publicznych w trybie uproszczonym (art. 19a),
9) liczba zgłoszonych inicjatyw lokalnych,
10) liczba organizacji pozarządowych funkcjonujących na terenie gminy,
11) wysokości środków finansowych przekazanych/wykorzystanych przez organizacje pozarządowe na realizację zadań publicznych na podstawie ustawy o zdrowiu publicznym.
4. Sprawozdanie z realizacji programu zostanie przedłożone Radzie Miasta do 31 maja 2022 r. W rocznym sprawozdaniu z realizacji programu koordynator ds. organizacji pozarządowych wraz z Gminną Radą Działalności Pożytku Publicznego dokona oceny stanu współpracy organizacji pozarządowych z gminą w zakresie realizacji zadań publicznych.
Powyższa ocena współpracy będzie wykorzystywana przy tworzeniu kolejnych programów współpracy.
5. Sprawozdanie zostanie opublikowane na stronie internetowej miasta w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce organizacji pozarządowych.
Rozdział 11
Sposób tworzenia Programu oraz przebiegu konsultacji w zakresie jego tworzenia.
Projekt Programu został przygotowany przez Prezydenta Miasta Świnoujście i zgodnie z uchwałą Nr VI/33/2011 Rady Miasta Świnoujście z dnia 10 lutego 2011 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultacji projektów aktów prawa miejscowego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami działającymi w sferze działalności pożytku publicznego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, został poddany konsultacjom społecznym.
Informacja o przebiegu konsultacji zostanie zamieszczona po ich zakończeniu.
Rozdział 12
Tryb powoływania i zasady działania komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert
1. Komisje konkursowe powoływane są w celu opiniowania ofert złożonych przez organizacje pozarządowe w ramach ogłaszanych przez Prezydenta Miasta konkursów ofert na realizację zadań publicznych. Pełna treść ogłoszenia oraz skład komisji konkursowej jest publikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Świnoujście, na stronie internetowej Miasta www.swinoujscie.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta Świnoujście.
2. Komisje konkursowe działają w oparciu o przepisy ustawy, przepisy regulaminów ogłaszanych konkursów ofert oraz regulaminów pracy poszczególnych komisji konkursowych.
3. W skład komisji wchodzą:
a) osoby wskazane przez Prezydenta – co najmniej 2 osoby,
b) osoby wskazane przez organizacje pozarządowe – co najmniej 2 osoby.
4. Organizacje pozarządowe wskazują swoich przedstawicieli poprzez zgłoszenie ich do „Wykazu przedstawicieli organizacji pozarządowych na członków komisji konkursowych w otwartych konkursach ofert na realizację zadań publicznych” prowadzonego w Wydziale Zdrowia i Polityki Społecznej Urzędu Miasta Świnoujście. Aktualny wykaz publikowany jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Świnoujście.
5. W skład powoływanej zarządzeniem Prezydenta Miasta komisji konkursowej wchodzą ze strony podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego w pierwszej kolejności osoby reprezentujące obszary działania zbieżne z zakresem merytorycznym ogłoszonego konkursu.
6. W pracach komisji konkursowej nie mogą brać udziału osoby związane z podmiotami składającymi ofertę poprzez członkostwo, wolontariat, udział we władzach podmiotów ubiegających się o dotacje lub członkostwo we władzach związków stowarzyszeń, do których należą podmioty ubiegające się o dotacje.
7. Organizacja, która ubiegała się o otrzymanie środków w danym konkursie może zwrócić się do wydziału merytorycznego odpowiedzialnego za organizację konkursu o podanie szczegółowej informacji dotyczącej oceny wniosku przez komisję konkursową.
8. Informacja o zamiarze zlecenia realizacji zadania publicznego w trybie przewidzianym w art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie po złożeniu oferty przez organizację pozarządową i uznaniu przez Prezydenta Miasta Świnoujście celowości realizacja zadania, zamieszczana jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Świnoujście, na stronie internetowej Miasta www.swinoujscie.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta Świnoujście.
źródło: www.swinoujscie.pl