Urząd Miasta zwrócił się do Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie o użyczenie/ wynajęcie powierzchni w budynku świnoujskiej skarbówki dla potrzeb wydziału komunikacji. Nie doszło do porozumienia obu instytucji. Co nie wyszło?- pytamy Urząd Miasta.
Według Doroty Konkolewskiej, sekretarz miasta, Izba Administracji Skarbowej w Szczecinie odpowiedziała, że w ciągu roku robi wiele razy szkolenia dla pracowników KAS i funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej.
- Co w przypadku powierzchni przekazanej będzie kolidowało z bieżącym funkcjonowaniem obiektu – wyjaśnia Dorota Konkolewska.
Drugi podany powód jest taki, że planowane zmiany organizacyjne w ramach służb KAS w naszym województwie (centralizacja zadań w ramach urzędów skarbowych) powodują, iż trudne są do oszacowania potrzeby lokalowe świnoujskiej skarbówki po ewentualnych zmianach.
- Wymienione przyczyny uniemożliwiają użyczenie powierzchni oczekiwanej przez UM w Świnoujściu - podsumowuje sekretarza miasta.
Wydawało się, że wszystko zostanie po staremu. Ale urzędnicy pomyśleli i… „w wyniku reorganizacji pozyskano dodatkowe pomieszczenia z przeznaczeniem na potrzeby ww. wydziału” – informuje na swojej stronie magistrat.
To jednak nie koniec.
Zwiększeniu wydajności pracy urzędników posłuży zatrudnienie kolejnego pracownika oraz wprowadzenie zautomatyzowanej obsługi – czytamy dalej na stronie Urzędu Miasta. - Konieczność wprowadzenia tych zmian nie spowoduje jednak jeszcze większych utrudnień dla petentów. Efektem wszystkich działań docelowo ma być dodatkowa powierzchnia, odświeżone pomieszczenia, zautomatyzowanie obsługi kolejkowej i umożliwienie płatności na miejscu a co najważniejsze zwiększenie ogólnej liczba stanowisk w zakresie rejestracji. Realizacja pierwszego etapu planowana jest do końca czerwca.