Chciałbym poruszyć temat bardzo dziwnych zasad w Wydziale Komunikacji – pisze nasz Czytelnik. – Może za waszym pośrednictwem Pan Prezydent zajmie się tym wydziałem. Wprowadzono ostatnio procedurę wydawania numerków w godzinach 7:45 do 8:00. Szkopuł w tym, że tych numerków jest tylko 15 a numerek można pobrać tylko na dziś. Z instrukcji usłyszanych od pana że Straży Miejskiej najlepiej przyjść o 5 rano. W kolejce była pani w zaawansowanej ciąży i ta Pani też powinna być o 5 rano i czekać. A podsumowaniem dlaczego nie mogą wydać numerków na kolejne dni jest stwierdzenie Pani z Wydziału Komunikacji, że "nie wie czy jutro pracownice przyjdą jej do pracy i dlatego nie wydają numerków".
Rozumiem, że Wydział Komunikacji ma w poważaniu mieszkańców miasta, bo przykładowo jak w moim przypadku by odebrać tylko dokument muszę zaopatrzyć się w tygodniowy urlop i opiekunkę do dzieci od 5 rano by uzyskać dokument – kontynuuje nasz Czytelnik. – Z całym szacunkiem Pan Bareja mógł by się inspirować tą sytuacją. Na podsumowanie dodam tylko, że dochodzi też do sytuacji , gdzie jedna osoba pobiera 2-3 numerki dla koleżanek w kolejce i to pod okiem czujnego krzyczącego Pana Strażnika Miejskiego. Pozdrawiam Serdecznie i liczę, że w tym wydziale zmieni się coś na lepsze – kończy swój list nasz Czytelnik.
To nie jedyny głos w tej sprawie.
Chciałbym poruszyć pewien temat który w mojej opinii jest lekko patologiczny – pisze kolejny nasz Czytelnik. – Sprawa dotyczy funkcjonowania Wydziału Komunikacji a naszym mieście. Po telefonicznej informacji od wydziału komunikacji dowiedziałem się że "Wydział komunikacji funkcjonuje już normalnie" tak więc wybrałem się do wydziału. A tam informacja , że w godzinach 7:45-08:00 należy odebrać numerek z godziną stawienia się w urzędzie. Kto wymyślił tak chory system? By załatwić sprawę, która trwa może 3 minuty, trzeba dwa razy wybierać się do urzędu i to jeszcze w ciągu 15 minut odebrać numerek. Jak dla mnie to taka forma jest po prostu chora.
Co na to Urząd Miasta?
- Zgodnie z obowiązującym prawem nastąpił powrót do obsługi interesantów w urzędach administracji publicznej - informuje Joanna Ścigała, główny specjalista z Biura Informacji i Konsultacji Społecznych ze świnoujskiego Urzędu Miasta. - Biorąc pod uwagę konieczność ograniczenia kontaktów została podjęta decyzja o bezpośredniej obsłudze interesantów przy wykorzystaniu tzw. „numerków”, na których wpisana jest data i godzina przyjęcia. Uzyskanie informacji o kolejności przyjęcia można uzyskać w drodze telefonicznej lub osobiście pomiędzy godz. 7.30 a 8.00 w WKM. Ilość przydzielonych miejsc jest ograniczona. Interesanci otrzymują terminy na dany tydzień.
Przedstawicielka magistratu dodaje, że nadal istnieje również możliwość złożenia dokumentów do pojemników korespondencyjnych znajdujących się na Stanowisku Obsługi Interesanta w głównym budynku Urzędu Miasta Świnoujście, jak również załatwienia niektórych spraw takich jak: nabycie, zbycie pojazdów poprzez przesłanie dokumentów e-puapem.
- Takie rozwiązania mają na celu ograniczenie kontaktów pomiędzy interesantami i są działaniem prewencyjnym zalecanym przez GIS - podkreśla. - Jednocześnie informuję, że po remoncie Wydziału Komunikacji docelowo przewidziane są trzy stanowiska do obsługi interesantów na rejestracji pojazdów. W celu usprawnienia pracy wydziału zainstalowany będzie biletomat a na wizytę będzie można umówić się również za pośrednictwem Internetu.