iswinoujscie.pl • Czwartek [28.05.2020, 12:55:12] • Świnoujście

Obiecanki, cacanki...? Oceńcie sami

Obiecanki, cacanki...? Oceńcie sami

fot. Strona fb Wyspy Możliwości

Czekamy. Branża turystyczna czeka, rynek turystyczny czeka, mieszkańcy czekają. Wszyscy czekamy na zapowiadaną błyskotliwa kampanie promocyjną, która ma przyciągnąć tłumy turystów do Świnoujścia. Przedstawiciel wrocławskiej firmy „Publicon", 22 maja w mailu do redakcji iswinoujscie.pl obiecywał: „Informację prasową na temat postępów prac związanych z kampanią promocyjną wysyłać będziemy na początku przyszłego tygodnia". Dziś jest 28 maja i żadnych informacji nie mamy. Miał być nowy znak, nowe otwarcie. Być może na tajnych spotkaniach organizowanych przez Urząd Miasta i ŚOT zapadają decyzje, ale sami zainteresowani nic o tym nie wiedzą. My jednak poszukaliśmy i znaleźliśmy. Na popularnym portalu społecznościowym, zobaczylismy nieśmiałe próby działania. Nie będziemy oceniać wartości tej propozycji, poprosimy o to Was, mieszkańców Świnoujścia, bo wy za to płacicie. Co o tym sądzicie?

Prezentowane obrazki pochodzą ze strony pod nazwą „Wyspy możliwości". Czyli: „Oficjalny turystyczny fanpage miasta Świnoujście. Znajdą tu Państwo przydatne informację z punktu widzenia turysty - atrakcje, sposoby na spędzanie wolnego czasu, polecane noclegi, kawiarnie, restauracje oraz aktualności związane z miastem." Tyle w skąpej informacji.

Obiecanki, cacanki...? Oceńcie sami

fot. Strona fb Wyspy Możliwości

Możemy się domyślać że prezentowany obrazek wiatraczka to nowy, zatwierdzony już, znak promocyjny Świnoujścia. Byłoby uczciwie jednak podać do publicznej wiadomości kto należy do składu zespołu prowadzącego rozmowy z firmą „Publicon" i kto ostatecznie zatwardza takie znaki. Mieszkańcy pewnie chcieliby to wiedzieć.

Obiecanki, cacanki...? Oceńcie sami

fot. Strona fb Wyspy Możliwości

Jako redakcja iswinoujscie.pl w odpowiedzi na nasze pytania skierowane do przedstawiciela firmy „Publicon" dotyczące prac nad promocją, otrzymaliśmy 22 maja odpowiedź od wrocławskiej firmy przygotowującej tą kampanię. Cytujemy:

„a) współpracujemy z Urzędem Miasta i Świnoujską Organizacją Turystyczną. Personalnie ja pracuję z Panią Naczelnik wydziału promocji, a także Prezesem ŚOT. Nie zlecamy nic mediom lokalnym - nie ma też w planach kampanii wewnętrznej - ponieważ kampania ma charakter zewnętrzny, budujący ruch turystyczny.

b) Pracujemy na znakiem, osadzamy go w kontekście: opinii z rynku, opinii mieszkańców, rozmów ale także w odniesieniu do strategii promocji rozwoju turystyki miasta, gdzie aspiracją jest być międzynarodowym kurortem; efekty zaprezentowane będą wkrótce 20 maja

c) Publicon nie jest organizatorem tych spotkań, stawiamy się na prośbę ŚOT lub UM"

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/65655/