- W dniu 13.05.2020 na parking przy sklepie Lidl ul. 11 Listopada zauważyłem niepokojące zjawisko związane z uruchomieniem parkometru. Zostają wystawione klientom wezwania za brak opłaty za parking jednakże obsługa zajmuje się wyłącznie wystawianiem wezwań do zapłaty a brak jest jakichkolwiek środków mających na celu ograniczenie zarażeniem wirusem Covid 19.
Przez dłuższy czas nie widziałem, aby ktokolwiek dezynfekował urządzenie , które jest dotykane przez wielu ludzi w tym również osoby starsze najbardziej narażone na skutki zarażenia. Pobranie biletu wymaga dotykania urządzenia , często wielokrotnie, bo nie działa wszystko jak należy.
Jest to ogromne zagrożenie ponieważ po pobraniu biletu i tym samym dotknięciu urządzenia, które jest nie dezynfekowane klienci udają się do sklepu gdzie mogą roznosić zarazki wirusa.
Nasuwa się pytanie czemu wzorem miejskich parkometrów nie zostały one wyłączone, zaklejone folią.