iswinoujscie.pl • Sobota [09.05.2020, 09:03:42] • Świnoujście
Dlaczego tak późno? Jak uratować miasto?

fot. Sławomir Ryfczyński
Od wielu lat nie ma dobrej promocji Świnoujścia, tak stwierdzono na „tajnym” spotkaniu w hotelu Radisson, zorganizowanym przez świnoujski samorząd i Świnoujską Organizację Turystyczną. Na wtorkowe spotkanie zaproszono wrocławską firmę zajmującą się promocją, którą reprezentował jej prezes. Można przypuszczać że miasto zamierza zapłacić wrocławskiej firmie 400 tysięcy złotych w pierwszym etapie, za sporządzenie oferty promocji miasta. Nie przesądzając o samej ofercie, której szczegółów i tak na spotkaniu nie usłyszeliśmy, zadaliśmy sobie pytanie o to w jakim trybie administracyjnym zlecono lub zamierza się zlecić firmie zewnętrznej, opracowanie promocji miasta za 400 tysięcy? Pytamy również jaka jest gwarancja że zastępca prezydenta Paweł Sujka który od lat nie potrafił zadbać choćby o porządną stronę internetową miasta, będzie umiał zając się promocją Świnoujścia? Zwłaszcza że środowisko związane z turystyką już od siedmiu tygodni domaga się aby Urząd Miasta zajął się kryzysową sytuacją w branży. Jak do tej pory bez efektu. Dobrze jednak że w końcu udało się zmusić urzędników do jakiejś reakcji.
400 tysięcy to bardzo duża suma. Jako dziennikarze nie wiemy kto należy do „tajnego” zespołu złożonego z pracowników urzędu i ŚOT-u, już pracującego, który będzie decydował o sposobie wydawania pieniędzy. I dlaczego ta informacja nie jest jawna? Czy możemy przypuszczać że są to najbliżsi, niekoniecznie kompetentni, współpracownicy zastępcy prezydenta Pawła Sujki? Niestety nie wszystkie media są informowane o pracach nad promocją, stąd więc takie być może naiwne, pytania. Niestety trzeba też przyznać że Świnoujska Organizacja Turystyczna nie jest niestety reprezentatywna dla funkcjonujących podmiotów gospodarczych, aby móc w pełni reprezentować interesy miejskiego środowiska turystycznego. Świadczyła o tym niewielka liczba osób uczestniczących w tym spotkaniu. Kto do tego doprowadził i dlaczego, to osobne pytanie.

fot. Sławomir Ryfczyński
Nie ulega wątpliwości że w dzisiejszej sytuacji, właściwa promocja jest bardzo potrzebna ale musi wynikać z autentycznych potrzeb rynku turystycznego i uwzględniać specyfikę Świnoujścia. I cały czas ciśnie się na usta pytanie co przez ostatnie lata robił, oprócz krzykliwej autoprezentacji, zastępca prezydenta Paweł Sujka, że zaproszony przedstawiciel wrocławskiej firmy mówił o konieczności zbudowania marki Świnoujścia? Dlaczego dopiero teraz w sytuacji mocno kryzysowej, mocno nieprzygotowani, wracamy pilnie do tego tematu? Czy to nie był zmarnowany czas?
Przykro nam że organizatorzy nie zaprosili na to spotkanie, ani na poprzednie spotkania, najpoczytniejszych świnoujskich mediów. Na spotkanie wprosiliśmy się sami. Ale ze względu na wagę tematu, będziemy przyglądać się bardzo uważnie temu pomysłowi i zapraszamy mieszkańców do dyskusji na temat: Jak powinna wyglądać promocja miasta w Polsce? Ze swojej strony zapowiadamy kolejne artykuły dotyczące stopniowo przedstawianej przez wrocławską firmę, oferty promowania Świnoujścia.