Kluczowym czynnikiem, który decyduje o tym, że konsumenci uważają ofertę wynajmu długoterminowego za atrakcyjną jest wysoka dostępność samochodu, co wskazało w badaniu 83% osób. Kierowcy nie chcą płacić więcej za usługę wynajmu niż za użytkowanie własnego auta – aspekt finansowy wymieniło 59% badanych. Z kolei na pakiecie obsługi serwisowej zależy blisko 45% Polaków. Niemal równie popularnym czynnikiem, bo wskazanym przez 40% respondentów, była obsługa klienta w systemie 24/7, co oznacza, że wynajmujący chce korzystać ze wsparcia personelu wypożyczalni o każdej porze.
– Obserwujemy rosnące zainteresowanie wynajmem długoterminowym samochodu. Takie rozwiązanie jest bardziej korzystne finansowo niż posiadanie własnego auta. Kierowca oszczędza na zakupie pojazdu, unika wielu kosztów eksploatacyjnych, a serwis jest w całości po stronie wypożyczalni – stwierdza Martin Gruber, dyrektor zarządzający Avis Budget Group na Europę Centralną. – Miłośników motoryzacji do usługi wynajmu długoterminowego zachęca też możliwość częstszej wymiany samochodu niż w przypadku zakupu własnego auta. Dzięki temu mogą czerpać radość z jazdy nowszym samochodem – podkreśla.
– Grupa właścicieli samochód w Polsce jest wciąż bardzo duża – 83% badanych posiada własne auto. Z drugiej jednak strony jedynie 31% ankietowanych przewiduje, że w perspektywie dekady taka forma własności pozostanie najpopularniejsza. W opinii pozostałych, przyszłość zdominują alternatywne formy korzystania z samochodu jako usługi – stwierdza Martin Gruber z Avis Budget Group.
Michał Kołodyński
Account Manager, Media Relations, Corporate