W 2020 roku obędą się kolejne interaktywne lekcje Kampanii Kolejowe ABC realizowanej przez Urząd Transportu Kolejowego. Propozycji dla dzieci jest jednak znacznie więcej. Mogą one uczyć się bezpieczeństwa kolejowego razem z nosorożcem Rogatkiem, bohaterem kampanii, oglądając spoty i programy w telewizji oraz filmy w kinach i w internecie. Dotychczas ponad 15 mln widzów obejrzało spoty w telewizji, ponad 5 mln – spoty w kinach, a ponad 3 mln – programy telewizyjne dla najmłodszych emitowane w TVP ABC i Mini Mini+. Wyświetlenia spotów w internecie osiągnęły wynik prawie 14 mln, a wyświetlenia filmów vlogerów promujących kampanię – prawie 4 mln. Ponadto ponad 23 tys. osób obserwuje profile społecznościowe kampanii na Facebooku i Instagramie.
W ramach Kampanii Kolejowe ABC organizowane są także otwarte pikniki edukacyjne dla całych rodzin. Do tej pory wydarzenia te przyciągnęły ponad 21 tys. osób. Na uczestników czekały liczne zabawy i konkursy z nagrodami. Dzieci miały okazję wziąć udział w grze terenowej, wielkoformatowej grze planszowej, kole fortuny czy grze symulującej jazdę wybranym pojazdem. Poprzez zabawę poszerzały swoją wiedzę na temat zasad zachowania na przejazdach, dworcach i w pociągu. Kolejne pikniki edukacyjne odbędą się już latem tego roku!
– Cieszy mnie tak duże zainteresowanie Kampanią Kolejowe ABC. Im więcej dzieci zapozna się z zasadami bezpieczeństwa, tym większa szansa, że w przyszłości będzie mniej groźnych zdarzeń na kolei – ocenia dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Uczniowie klas III-VI szkół podstawowych mieli okazję uczestniczyć w Akcji Mural – konkursie plastycznym na najlepszą pracę plastyczną prezentującą zasady bezpieczeństwa na terenach kolejowych. Akcja Mural przyciągnęła ponad 19 tys. uczestników z całej Polski.
Nadesłano prawie 2 tys. prac nawiązujących do bezpieczeństwa na terenach kolejowych. Już niebawem zostaną wyłonieni zwycięzcy! Najlepsza koncepcja zostanie wykonana przez profesjonalnych muralowców na ścianie budynku przy Placu Zawiszy w Warszawie jako wielkoformatowy mural.
Kampania Kolejowe ABC realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Paulina Piróg
ACCOUNT EXECUTIVE