Ponieważ infrastruktura kolejowa została zbudowana zgodnie z niemieckimi normami, a jednocześnie znajduje się na terenie Polski i odpowiadać musi krajowym wymogom, wydanie licencji na użytkowanie nowego odcinka poprzedzić musi specjalna ekspertyza, która poświadczy, iż odpowiada on polskim standardom technicznym i bezpieczeństwa. Gdy UBB taki dokument przedłoży, UTK wyda niezbędną licencję w przeciągu tygodnia.
Odcinek torów od przejścia granicznego Świnoujście - Ahlbeck do ul. 11 Listopada w Świnoujściu został zbudowany w marcu tego roku. Po trwających pół roku zmaganiach z administracyjnymi procedurami zostanie od uroczyście wprowadzony do użytkowania 20 września br. Tego dnia pomiędzy Świnoujściem a Heringsdorfem będzie można podróżować nieodpłatnie. Regularne kursy do polskiego kurortu UBB rozpocznie dzień później, 21 września. Pasażerowie w pociągach jeżdżących pomiędzy wyspą Uznam, a Stralsundem będą mogli kupić bilety również za złotówki. Docelowo na świnoujskim peronie stanąć ma kasa biletowa.
Wolfgang Abraham
Nowy Portal Internetowy Polsko - Niemiecki