Polska Żegluga Morska zamówiła w Stoczni Szczecińskiej Nowa dwa promy samochodowo-pasażerskie. Budowa statków ma się rozpocząć za pół roku. Tymczasem zamówione promy są tak długie, że nie będą mogły cumować przy istniejących nabrzeżach terminalu.
Według planów w Świnoujściu trzeba wybudować od podstaw nabrzeże numer jeden tak, aby mógł cumować statek o długości 207 metrów i przedłużyć nabrzeże numer 6. Zbigniew Janeczko, prezes Unity Line jest zaniepokojony, że jeszcze nie ruszyły prace przy budowie któregokolwiek z nabrzeży. Cięcie blach na prom Piast ma rozpocząć się w styczniu 2009 roku, a na Patrię rok później. Silniki do statków są już zamówione.
Nabrzeże nr 6 miało zostać zmodernizowane według wcześniejszych planów jeszcze w tym roku. Prom Wolin, który ma 188 metrów długości cumuje przy nabrzeżach terminalu, choć część jego kadłuba wystaje poza nabrzeże. We wrześniu wchodzi na linię nowy prom Unity Line Skania. Na szczęście statek ten ma 173 metry długości i zmieści się przy istniejących nabrzeżach terminalu.