Konkurs zorganizowało Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju w maju tego roku. Przeprowadzono go w stu placówkach na terenie kraju. W każdej ze szkół zrealizowano co najmniej jedne zajęcia dotyczące dostępności. Łącznie z tematem zapoznało się ponad sześć tysięcy uczniów z całej Polski.
Zadaniem uczniów w ramach pracy konkursowej było odnalezienie barier w swoim otoczeniu, które utrudniają codzienne funkcjonowanie osobom z niepełnosprawnościami. Uczniowie mieli także wskazać sposoby usunięcia przeszkód, które uprzednio zidentyfikowali.
Do konkursu napłynęło aż 95 prac! Jury konkursu miało twardy orzech do zgryzienia. Zgłoszone prace charakteryzował wysoki poziom merytoryczny i artystyczny. Były wykonane w różnych technikach, a ich pomysłowość i kreatywność zadziwiały.
Po burzliwych obradach jury wyłoniło laureatów konkursu:
• I miejsce: zespół z Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Głuchołazach;
• II miejsce: zespół ze Szkoły Podstawowej im. Michała Okurzałego w Zagórowie;
• III miejsce: zespół ze Szkoły Podstawowej nr 7 im. Wojska Polskiego w Lesznie.
Oficjalne wręczenie nagród finalistom konkursu odbyło się 14 października 2019 r. w siedzibie Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju. Dla wszystkich uczestników konkursu przewidziano ponadto warsztaty z dostępności, z udziałem osób z niepełnosprawnościami. Pierwsze z nich odbyły się w szkołach, z których pochodziły zwycięskie zespoły. Kolejne będą systematycznie realizowane, aż do 24 stycznia 2020 r.
- Ze swojej strony bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom konkursu za udział i ogromne zaangażowanie. Oceniając nadesłane zgłoszenia widzieliśmy jak wiele serca i pracy zostało włożone w ich przygotowanie oraz to jak chętnie uczniowie angażują się w projekty, w ramach których mogą pomóc innym ludziom. Jest to dla nas dodatkowy powód do dumy. Pamiętajmy, że dostępność, zaczyna się od drugiego człowieka! – podsumowała konkurs wiceminister Małgorzata Jarosińska – Jedynak.
KAROLINA PAROL
PR SPECIALIST