iswinoujscie.pl • Niedziela [22.09.2019, 17:16:15] • Świnoujście

Zmiana granic morskiego portu do społecznego raportu!!!

Zmiana granic morskiego portu do społecznego raportu!!!

fot. iswinoujscie.pl

Dwukrotnie Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej przesłał do Rady Miasta Świnoujścia i do Prezydenta Miasta Świnoujścia projekt Nr 183 Rozporządzenia Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w sprawie zmiany granic portu morskiego w Świnoujściu celem zaopiniowania (z terminem 30 dni). Pierwszy projekt zakładał obszar portu 1561,7 ha. Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście złożył w sierpniu wniosek o poszerzenie granic portu o prawie 1000 hektarów. Drugi projekt sierpniowy (po zmianie ZMPSziŚ), to obszar 2390,9 ha.

Rządowe Centrum Legislacji na stronie www.rcl.gov.pl opublikowało procedurę legislacyjną projektu Nr 183 Rozporządzenia Ministra w sprawie zmiany granic portu morskiego w Świnoujściu. Jak wynika z oficjalnych dokumentów opublikowanych na stronie:
1/ projekt po raz pierwszy przesłano do Prezydenta Miasta Świnoujścia i do Rady Miasta Świnoujścia z terminem do zaopiniowania 30 dni ( pismem z dnia 29.07.2019r., znak sprawy DGM.WZRMPP.3.0211.1.2.19.KR.4; podpis na piśmie Anna Moskwa podsekretarz stanu w Ministerstwie)

2/ pismem z dnia 13.08.2019r., wnioski w zakresie zmian projektu rozporządzenia złożył Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście wnosząc o powiększenie obszaru o prawie 1000 hektarów ( obecnie po zmianie projekt obejmuje obszar około 2390,90 ha),

3/ po raz drugi - do Prezydenta Miasta Świnoujścia i do Rady Miasta Świnoujścia zmieniony projekt przesłano pismem z sierpnia ( brak pisma na stronie www.rcl.gov.pl),

4/ uwagi do projektu rozporządzenia pismem z dnia 16.08.2019r., znak sprawy RCL.DPG.555.398/2019, wniosło Rządowe Centrum Legislacji wskazując m.in.: ”(…) zasadne jest bliższe wyjaśnienie w uzasadnieniu projektu przyczyn i skutków prawnych objęcia projektowanym rozporządzeniem granic portu morskiego w Świnoujściu również od strony morza i red, jak też wyjaśnienie dotychczasowego stanu prawnego w tym zakresie ( uchylane rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 01.10.2010r., w sprawie ustalenia granicy portu morskiego w Świnoujściu od strony lądu określa granice portu morskiego w Świnoujściu jedynie od strony lądu).

5/ tzw. ocena skutków regulacji ( dokument urzędowy) oceniła oddziaływanie zmian w zakresie prowadzenia terminala kontenerowego i obszarów Natura 2000 - cyt. „bez wpływu na środowisko naturalne”,

6/ ponadto, tzw. ocena skutków regulacji ( dokument urzędowy) oceniła oddziaływanie projektu na Gminę Miasto Świnoujście poprzez – cyt. ”decyzje dotyczące zagospodarowania i użytkowania lądowych obszarów portu”,

7/ na podstawie uwag Rządowego Centrum Legislacji do omawianego projektu, projekt w uzasadnieniu zmieniono (zmiana w sierpniu j.w.), poprzez wyjaśnienie przyczyn i skutków prawnych objęcia projektem obszaru portu od strony morza i red: cyt.”(…) budowę portu zewnętrznego w Świnoujściu z przeznaczeniem na wykorzystanie w celu prowadzenia terminala kontenerowego.(…)”

8/ z konsultacji publicznych ma zostać sporządzony oficjalny raport.

Źródło: www.rcl.gov.pl

Autor społecznego raportu do wiadomości Redakcji.

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/62089/