Promocja Sail Świnoujście 2019 realizowana przez wyłonionego przez Miasto Organizatora Wykonawczego. Koszt: 18.696,00 brutto.
Oto, jak wyglądała promocja tego wydarzenia:
1. Kampania na portalach społecznościowych:
-Facebook
-Prowadzenia Fan Page Sail Świnoujście (2-3 posty w tygodniu), stworzenie brandingu Fan Page Sail Świnoujście, tworzenie wydarzeń facebook, wyprodukowanie wideo reklamowego Sail Świnoujście 2019, wygenerowanie facebook piksel, założenie sklepu z biletami, wsparcie sprzedaży biletów,
-stworzenie oficjalnej nakładki na zdjęcie profilowe Facebook.
-Instagram
-Prowadzenie konta Sail Świnoujście (2-3 posty w tygodniu), wsparcie internetowej sprzedaży biletów
-Twitter
-Prowadzenie konta Sail Świnoujście (publikacja 2-3 postów w tygodniu).
2. Kampania na portalach internetowych:
Zarządzanie stroną internetową www.sail-swinoujscie.pl / aktualizacja informacji oraz grafik, dodanie modułu iFrame sklepu internetowego z biletami, dodanie subdomeny; bilety.sail-swinoujscie.pl, dodanie opcji zakupu biletu przez aplikację mobilną bilety24.pl, utrzymanie strony - zapewnienie serwera FTP
3. Kampania w radiu:
- Radio Szczecin (radio & internet) (2-tygodniowa kampania 30-o sekundowa na antenie Radia Szczecin w woj. zachodniopomorskim - 22 spoty, nagranie spotu reklamowego, wywiady z władzami Miasta i organizatorami wydarzenia, publikacja informacji na Fan Page Facebook Radia Szczecin, stronie internetowej Radia Szczecin, Twitterze, baner reklamowy z 30-o dniową emisją na stronie głównej Radia Szczecin - 3 000 kliknięć cost per click)
-Radio RMF Maxxx - Nagranie 2 spotów reklamowych, 77 emisji 30-o sekundowego spotu w maju "Zaplanuj wakacje w Świnoujściu - Sail Świnoujście", 11 emisji 30-o sekundowego spotu w czerwcu "Zaplanuj wakacje w Świnoujściu - Sail Świnoujście", 150 emisji 30-o sekundowego spotu w sierpniu "Zapraszamy na Sail Świnoujście 2019", wywiady z władzami Miasta i organizatorami wydarzenia.
- W ramach kampanii radiowej przewidziano również spoty reklamowe na antenie radia „Gra Wrocław".
4. Inne:
- Reklama w pociągu Polregio (Reklama na monitorach w pociągu Polregio na trasie Świnoujście - Poznań - Świnoujście i innych trasach, plakaty A3 w pociągu Polregio na trasie Świnoujście - Poznań - Świnoujście i innych trasach)
-Kampania Google Ads (Reklama w sieci wyszukiwań Google, reklama display w sieci reklamowej Google Ads (wyświetlanie na stronach partnerskich - sklepy, portale, blogi).
-Reklama w Grupie Polska Press (Reklama halfpage (400 000 odsłon, 3 000 kliknięć cost per click, targetowanie na wybrane lokalizacje), 15 sek. video pod artykułami.
-Kampania kontekstowa Widerkontext Exclusive.
Artykuły sponsorowane (3 artykuły przed wydarzeniem, 1 artykuł krótko po wydarzeniu, emisja w portalach: Głos Szczeciński, Głos Koszaliński, Gazeta Wrocławska).
Posty na Facebook (wiadomości linkujące do artykułów sponsorowanych do wybranych serwisów Polska Press - tj. Facebook Głosu Szczecińskiego, Głosu Koszalińskiego, Gazety Wrocławskiej lub inne).
Prasa (artykuły sponsorowane w Głos Szczeciński oraz Gazecie Wrocławskiej - w sumie 2 artykuły sponsorowane).
-Dystrybucja materiałów drukowanych (ulotek 4DL) w Świnoujściu, Międzyzdrojach, Wolinie, Kamieniu Pomorskim oraz Szczecinie
-Promocja wydarzenia z wykorzystaniem 2 telebimów zlokalizowanych w Świnoujściu przy przeprawie promowej Warszów.
-Opracowanie projektu oraz wydrukowanie i dystrybucja oficjalnej gazety Sail Świnoujście.
- Informacja podana w programach informacyjnych (po dwa odcinki) przez Zachodniopomorska TV i TV Słowianin – łączny koszt 1039,60 brutto.
Dodatkowo, bezpłatnie w następujących mediach:
Wyspiarz Niebieski, iswinousjcie, eswinoujscie, swinoujskie info, tu.swinoujscie, scie24.pl, Głos Szczeciński, Kurier Szczeciński, Radio Szczecin, Złote Przeboje.
Dla porównania jeszcze to samo wydarzenie sprzed roku (dane: Świnoujski Urząd Miasta):
Działania promujące wydarzenie żeglarskie Sail Świnoujście 2018 realizowana przez wyłonionego przez Miasto Organizatora Wykonawczego (ogólny zarys):
1. Portale społecznościowe – (Facebook, Instagram, Twitter)
2. Portale internetowe - (reklama na portalu http://www.gs24.pl,/ artykuły dot. Sail Świnoujście na portalu http://www.gs24.pl,/ zarządzanie stroną internetową dot. 10. edycji Sail Świnoujście)
3. Radio - (emisje w 6 różnych stacjach radiowych: RMF Maxxx Śląsk, RMF Maxxx Poznań, RMF Maxxx Lubuskie, Gra Wrocław, RMF Maxxx Pomorze, RMF Maxxx Szczecin)
4. Promocja wydarzenia w prasie - (reklama w Dzienniku Pomorza, artykuły zamawiane dot. Sail Świnoujście w Dzienniku Pomorza)
5. Promocja wydarzenia na 2 billboardach na trasie Świnoujście - Szczecin
6. Promocja wydarzenia z wykorzystaniem 2 telebimów zlokalizowanych w Świnoujściu przy przeprawie promowej Warszów
7. Dystrybucja materiałów drukowanych, tj. ulotek 2DL oraz 4 DL (Świnoujście, Międzyzdroje, Wolin, Wisełka, Międzywodzie, Dziwnów, Dziwnówek i Szczecin - w Centrach Informacji Turystycznej, obiektach hotelarskich, centrach handlowych)
Koszt w roku 2018: 16.803,73 brutto
Informacja podana w programach informacyjnych (dwa odcinki) przez Zachodniopomorska TV łączny koszt 520 brutto.
Dodatkowo, bezpłatnie w następujących mediach:
Wyspiarz Niebieski, ewyspiarz, scie24.pl, iswinoujscie, eswinoujscie, swinoujskie info, tu.swinoujscie, Głos Szczeciński, Kurier Szczeciński, Radio Szczecin, Złote Przeboje oraz oficjalnym Twitterze Miasta Świnoujście, FB Miasta Świnoujście oraz stronie internetowej Miasta Świnoujście.