Money.pl • Sobota [16.08.2008, 09:31:19] • Polska

Operatorzy wydali na reklamy najwięcej - 850 mln zł

Operatorzy wydali na reklamy najwięcej - 850 mln zł

Sean Locke( fot. istockphoto.com )

W minionym roku wydatki reklamowe na wszystkie media w Polsce sięgnęły prawie 6,9 mld zł. Były wyższe od zeszłorocznych o 800 milionów złotych, czyli o około 13 procent. W tym roku wzrost będzie nieco mniejszy, bo szacuje się, że nie przekroczy 10 procent.

Branża telekomunikacyjna zostawiła w mediach w pierwszej połowie 2008 roku najwięcej pieniędzy, bo aż 850 mln złotych. Ponad połowę, bo 473 mln złotych wydały telekomy z pierwszej dziesiątki rankingu największych budżetów reklamowych: Era, Play, TP SA, Plus i Orange.

- Nie ma w tym nic zaskakującego. Największymi budżetami reklamowymi w telewizji i internecie walczą o rzesze klientów - mówi w Money.pl Jarosław Sosiński, managing director Zed Digital.

Rynek telekomunikacyjny jest też mocno ograniczony, więc walka jest zacięta i toczy się o dużą stawkę. - Od zawsze branża telekomunikacyjna, którą tworzy zaledwie kilka podmiotów, królowała w tego typu rankingach - mówi Maciej Chodorowski, członek zarządu CR Media Consulting.

więcej przeczytasz na: www.money.pl

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/6181/