Zgodnie z harmonogramem wykonawca miał 10 miesięcy na wykonanie projektu oraz złożenie dokumentów o wydanie pozwolenia na budowę (ZRID). Termin został dotrzymany. Przypomnijmy, że umowa na zaprojektowanie i budowę tunelu w Świnoujściu pomiędzy Miastem Świnoujście a konsorcjum firm PORR S.A. (lider konsorcjum), PORR Bau GmbH, Gülermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhüt A.S oraz Energopol - Szczecin S.A. została podpisana 17 września ubiegłego roku. Następnie konsorcjum powołało spółkę celową do realizacji zadania o nazwie Tunel-Świnoujście i to właśnie ona złoży jutro dokumenty do Wojewody Zachodniopomorskiego.
Po otrzymaniu pozwolenia, zgodnie z harmonogramem, na początku przyszłego roku, wykonawca ma rozpocząć prace budowlane. Samo wiercenie tunelu pod wodą przewidziane jest w marcu 2021 roku, a zakończenie całej inwestycji – we wrześniu 2022 roku.
Cała przeprawa będzie miała około 3,2 km długości, a sam tunel ok. 1,4 km i będzie najdłuższym podwodnym tunelem w Polsce. Zostanie wywiercony metodą TBM przy użyciu tarczy o średnicy 13 m. Wewnątrz będzie jezdnia o szerokości 11 m z pasami ruchu w obu kierunkach o szerokości 3,5 m i pasami awaryjnymi o szerokości 2 m.