Mowa o Strategii Rozwoju Turystyki dla Miasta Świnoujście na lata 2019-2029. Jej autorzy przeanalizowali cykl życia Świnoujścia rozumianego jako produkt turystyczny.
W latach 2011-2014 największą wielkością i dynamiką wzrostu odpowiadającego w cyklu życia fazie intensywnego rozwoju produktu charakteryzował się Kołobrzeg – czytamy w opracowaniu. - Krzywa dla Świnoujścia jest latach 2013-2014 bardziej spłaszczona, natomiast lata 2016-2017 są okresem największej dynamiki, kiedy krzywa rośnie ostro w górę. Obserwacje wieloletnie ruchu turystycznego pozwalają sądzić, że okres intensywnego wzrostu będzie trwał nadal i nic nie wskazuje na to, aby w ciągu najbliższych lat miało nastąpić spowolnienie, czy moment szczytowego wzrostu.
W analogicznym czasie w Sopocie nastąpił okres dojrzałości i lekkiego schyłku.
Znajdowanie się Świnoujścia na krzywej w fazie wzrostu sprzedaży powinno skłonić do dalszego rozwoju produktów turystycznych, umacniania pozycji rynkowej oraz budowania lojalności turystów – czytamy dalej.
Wnioski do jakich dochodzą autorzy opracowania zaś następujące: „Świnoujście jest bardzo atrakcyjne jako produkt marketingowy. Zwiększa swój udział w rynku turystycznym, a wzrost ten jest bardziej dynamiczny niż w innych nadmorskich uzdrowiskach. Sam produkt turystyczny miasta jest bardzo zróżnicowany i złożony. Frekwencja w biletowanych atrakcjach Świnoujścia pokazuje, że w przypadku części z nich wzrost produktu jest systematyczny, choć umiarkowany (Fort Anioła, Fort Zachodni, Podziemne Miasto i Muzeum Rybołówstwa Morskiego). Fort Zachodni i Latarnia Morska odnotowały spadek, co może oznaczać schyłek produktu i powinno skłonić do konsolidacji działań w celu zwiększenia atrakcyjności tych obiektów."