iswinoujscie.pl • Piątek [07.06.2019, 08:17:01] • Świnoujście

Trendy dla Świnoujścia: Teraz my!

Trendy dla Świnoujścia: Teraz my!

fot. Organizator

Mamy mnóstwo atrakcji. Ale samo Świnoujście także jest turystycznym produktem. Zainteresowanie naszym miastem wzrosło dopiero w latach 2016-2017. Okres intensywnego wzrostu będzie trwał nadal – czytamy w przygotowanej dla miasta strategii.

Mowa o Strategii Rozwoju Turystyki dla Miasta Świnoujście na lata 2019-2029. Jej autorzy przeanalizowali cykl życia Świnoujścia rozumianego jako produkt turystyczny.

W latach 2011-2014 największą wielkością i dynamiką wzrostu odpowiadającego w cyklu życia fazie intensywnego rozwoju produktu charakteryzował się Kołobrzeg – czytamy w opracowaniu. - Krzywa dla Świnoujścia jest latach 2013-2014 bardziej spłaszczona, natomiast lata 2016-2017 są okresem największej dynamiki, kiedy krzywa rośnie ostro w górę. Obserwacje wieloletnie ruchu turystycznego pozwalają sądzić, że okres intensywnego wzrostu będzie trwał nadal i nic nie wskazuje na to, aby w ciągu najbliższych lat miało nastąpić spowolnienie, czy moment szczytowego wzrostu.

W analogicznym czasie w Sopocie nastąpił okres dojrzałości i lekkiego schyłku.

Znajdowanie się Świnoujścia na krzywej w fazie wzrostu sprzedaży powinno skłonić do dalszego rozwoju produktów turystycznych, umacniania pozycji rynkowej oraz budowania lojalności turystów – czytamy dalej.

Wnioski do jakich dochodzą autorzy opracowania zaś następujące: „Świnoujście jest bardzo atrakcyjne jako produkt marketingowy. Zwiększa swój udział w rynku turystycznym, a wzrost ten jest bardziej dynamiczny niż w innych nadmorskich uzdrowiskach. Sam produkt turystyczny miasta jest bardzo zróżnicowany i złożony. Frekwencja w biletowanych atrakcjach Świnoujścia pokazuje, że w przypadku części z nich wzrost produktu jest systematyczny, choć umiarkowany (Fort Anioła, Fort Zachodni, Podziemne Miasto i Muzeum Rybołówstwa Morskiego). Fort Zachodni i Latarnia Morska odnotowały spadek, co może oznaczać schyłek produktu i powinno skłonić do konsolidacji działań w celu zwiększenia atrakcyjności tych obiektów."

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/60362/