Kosztem 47 milionów złotych powstaje centrum sterowania w Goleniowie, wymieniana jest też nawierzchnia na 17 kilometrach trasy Szczecin-Świnoujście.
Teraz, pomijając wodolot, najszybciej tę trasę pokonamy busem, średnio podróż tym środkiem transportu zajmie nam niecałe półtorej godziny. Pociąg natomiast jedzie pół godziny dłużej. - Systematycznie zwiększamy prędkości na tej trasie - mówi dyrektor szczecińskiego oddziału PKP PLK Józef Matuszczak. - W tej chwili znikają pociągi jadące poniżej 100 km/h, przystosowujemy je do 160 km/h, miejscami możemy jechać 120 km/h.
Ale jeszcze dwa lata temu pokonanie pociągiem 100 kilometrowej trasy Świnoujście-Szczecin zajmowało ponad 2,5 godziny. A to skutecznie zniechęcało pasażerów.
- W najbliższych miesiącach pociągi będą szybsze - zapewnia dyrektor Józef Matuszczak. - Wróci epoka błękitnego ekspresu. Taki pociąg, nazywany kiedyś ekspresem kąpielowym, który pokona trasę do Międzyzdrojów w 58 minut.
Obecnie trwają prace na odcinku ze Świnoujścia do Międzyzdrojów, mają być one zakończone jeszcze w tym roku.
Sławomir Orlik