Przewodniczący komisji Jan Borowski przypomniał jakie dokumenty w tej sprawie trafiły do wiadomości radnych. Przygotował także na piątkowe posiedzenie projekt pisma do Zarządu Morskich Portów z prośbą o uzupełnienie. Radnych szczególnie interesują skutki dla otoczenia naturalnego oraz mieszkańców planowanej inwestycji. Radna Sylwia Marszałek wnioskowała także o dodanie do tej listy aby Zarząd Portu przedstawił ewentualne współzależności zachodzące pomiędzy planowanym hubem kontenerowym w Świnoujściu, a niemiecko-rosyjską inwestycją Nordstream 2.
Barbara Michalska zaproponowała by do wniosków kierowanych do Zarządu Portów dołączyć także prośbę o przedstawienie tzw „analizy SWOT czyli dokumentu opracowanego przed rozpoczęciem inwestycji, która określa mocne i słabe strony przedsięwzięcia oraz uwarunkowania mogące wpływać na powodzenie projektu. Wniosek został dołączony do stanowiska komisji i będzie jednym z postulatów radych.
Jacek Antczak, który odpowiada za spawy gospodarki morskiej w Urzędzie Miasta poinformował, że prezydent Żmurkiewicz stale monitoruje temat na szczeblu władz krajowych. Zdaniem Antczaka , ostateczna decyzja czy terminal w ogóle powstanie zapadnie na szczeblu rządowym. Jak dotąd inwestycja jest wciąż na etapie analiz. Jeżeli władze uznałyby projekt za opłacalny wart realizacji to muszą jeszcze zostać opracowane raporty oddziaływania na środowisko wraz ze studium wykonalności i dokumentacją projektową .