Budowa 7,5 kilometrowej długości kolei podziemnych w tym mieście kosztować ma1,6 miliarda złotych. Projekt zakłada powstanie dwóch podziemnych przystanków w centrum miasta.
Dwutorowy tunel od komory startowej pomiędzy ulicami Odolanowską i Stolarską, przez podziemne przystanki Łódź Polesie i Łódź Śródmieście, do stacji Łódź Fabryczna na długości ok. 3kilometrów, wykonywany zostanie przy użyciu tarczy o średnicy 13,04 m – największej, jaka pracowała do tej pory w Polsce (dla porównania maszyna drążąca tunele pod Martwą Wisłą w Gdańsku miała 12,6 m). zakończenie całości inwestycji zaplanowano na rok 2021.
- Inwestycja w samym sercu Łodzi to kolejny krok na drodze do budowy bezpiecznej, komfortowej i punktualnej kolei. „Dzięki takim projektom łączymy regiony naszego kraju i podnosimy standard życia mieszkańców" – powiedział, w Łodzi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Nie wspomniał jednak, że mieszkańcy pewnego miasta na północno- zachodnim krańcu Polski na wspomniane połączenie czekają znacznie, znacznie dłużej, a skomunikowanie tego miasta z resztą Polski nie da się nawet porównać do sytuacji centralnie położonych Łodzian...., którym gratulujemy i.. zazdrościmy!