iswinoujscie.pl • Niedziela [27.01.2019, 22:21:55] • Świnoujście

Nowa zajezdnia - a już brakuje miejsc dla autobusów. Kto kazał tak zaprojektować?

Nowa zajezdnia - a już brakuje miejsc dla autobusów. Kto kazał tak zaprojektować?

fot. iswinoujscie.pl

Długofalowe planowanie to podstawy element polityki wysoko rozwiniętych miast. Świnoujście również się za takie uważa. Spoglądając jednak na zarządzanie oraz wcześniejsze plany związane z komunikacją miejską trzeba wprost przyznać, że jesteśmy w tym temacie daleko w tyle. Kiedy bowiem zainteresujemy się tym, co obecnie dzieje się w spółce miejskiej Komunikacja Autobusowa, zobaczymy jakie są fakty. Osoby, które decydowały o przyszłości naszego taboru, o jego konserwacji oraz odpowiednim zabezpieczeniu, powinny głęboko się zastanowić nad swoimi decyzjami, które podjęły w przeszłości. Okazuje się dzisiaj bowiem, że obecna ilość autobusów doprowadziła do sytuacji, w której część taboru nie ma miejsca w garażach i trzymana jest na myjni lub w halach naprawczych położonych na terenie KA.

Redakcja portalu postanowiła dowiedzieć się, jaki jest stan floty autobusowej w naszym mieście. Sprawdziliśmy również, ile Komunikacja Miejska posiada miejsc garażowych i zadaszonych wiat. Pytania zadaliśmy kierownictwu tego przedsiębiorstwa.

"Komunikacja Autobusowa Sp. z o.o. przy ul. Karsiborskiej 33 A posiada siedem miejsc garażowych oraz trzynaście miejsc pod wiatą zadaszoną. Do wykorzystania mamy również cztery miejsca w budynku naszego warsztatu. Obecnie nasza flota liczy 23 autobusy."- odpowiada Anna Litwiniec Kierownik ds. eksploatacyjnych.

Miejsca garażowe oraz zadaszone, to w sumie dwadzieścia miejsc, a samych autobusów jest już 23. Ponadto niedawno Prezydent Janusz Żmurkiewicz zapowiadał również zakup nowych, około 10 sztuk mniejszych pojazdów. Wygląda więc na to, że osoby decydujące kilka lat temu o budowie nowej zajezdni dla komunikacji autobusowej z pewnością nie uwzględniły długoterminowej strategii rozwoju naszej firmy autobusowej. A szkoda, bo inwestycja była dofinansowana środkami unijnymi. Przypomnijmy, że wszelkie inwestycje związane z infrastrukturą oraz zakupem nowych autobusów powiązane są z naszymi pieniędzmi. Jako mieszkańcy płacimy podatki, które następnie są odpowiednio rozdzielane i przeznaczane na konkretne cele. Pojawia się pytanie czy aby odpowiednio i rozsądnie? Bo na pewno niezbyt przemyślanie. Z drugiej strony zastanawia, że tak duża ilość autobusów nie przekłada się na przyjazne mieszkańcom trasy autobusowe i komfort podróży. Od 2013 roku obowiązują trasy "okrężne", długie i niekomfortowe, co jak widać przekłada się prawdopodobnie na kondycję finansową spółki. Niedawno na naszych łamach informowaliśmy o tym w jednym z artykułów "Pod lupą" - nasza spółka Komunikacja Autobusowa przynosi coraz większe straty dla Miasta.

Na koniec zadajemy pytanie: Czy jest ktokolwiek w Urzędzie Miasta, kto panuje nad sytuacją dotyczącą strategii funkcjonowania i rozwoju tej firmy?

Źródło: https://iswinoujscie.pl/artykuly/58228/