Spotkanie zostało zorganizowane przez Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju Małgorzatę Zielińska. Wzięli w nim udział: Prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz, jego zastępca Barbara Michalska, naczelnik Wydziału Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych w Urzędzie Miasta Świnoujście Anna Prejzner oraz Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Marek Chodkiewicz, Wojewoda Zachodniopomorski Tomasz Hinc, Dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych Przemysław Gorgol, Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski i dyrektor szczecińskiego oddziału GDDKiA Łukasz Landner, przedstawiciel wykonawcy prezes Poor Polska Piotr Kledzik oraz inżyniera kontraktu Bogusław Konopko.
Na spotkaniu podsumowano stan zaawansowania prac oraz przyjęto harmonogram realizacji inwestycji:
1. Podpisanie umowy – wrzesień 2018; wartość kontraktu 793.186 390, 32 pln brutto,
2. Złożenie do właściwego organu administracji publicznej wniosku o ZRID (pozwolenie na budowę) – lipiec 2019;
3. Planowane uzyskanie decyzji ZRID – grudzień 2019;
4. Rozpoczęcie drążenia tunelu – marzec 2021;
5. Zakończenie budowy wraz z uzyskaniem decyzji na użytkowanie – wrzesień 2022 (48 miesięcy od podpisania umowy).
- W marcu 2021 roku rozpocznie się samo drążenie tunelu maszyną TBM. Ale przecież wcześniej trzeba wszystko przygotować: drogi dojazdowe, budynek centrum kontroli ze stacją transformatorową, wybudować odcinki tunelu metodą odkrywkową (to te jeszcze przed wejściem pod wodę) oraz komory startową i odbiorową dla maszyny TBM– dodaje prezydent Janusz Żmurkiewicz. - Dopiero jak to będzie gotowe można rozpocząć drążenie tunelu pod wodą.