To ważny krok w realizacji Programu Rozbudowy Terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu. Obecnie terminal oferuje dwie podstawowe usługi – regazyfikacji oraz przeładunku na autocysterny. Dzięki rozbudowie terminal zwiększy zarówno zdolności regazyfikacyjne, jak i rozszerzy funkcjonalności przeładunkowe w celu zapewnienia optymalnego wykorzystania potencjału obiektu oraz stworzenia odpowiednich warunków do rozwoju rynku w kolejnych latach.
Publikacja okresowego ogłoszenia informacyjnego o zamówieniu ma na celu poinformowanie wszystkich zainteresowanych podmiotów o przedmiocie zamówienia i innych elementach planowanego w grudniu 2018 roku postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawcy prac.
- Publikując wstępne ogłoszenie spółka wyszła naprzeciw potencjalnym wykonawcom, dając im możliwość, zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, odniesienia się do zaproponowanych warunków postępowania –powiedział Paweł Jakubowski, Prezes Zarządu spółki Polskie LNG. – Firmy zainteresowane udziałem w projekcie mogą zgłaszać swoje komentarze i uwagi, dzięki którym proces przetargowy będzie pełniejszy i wyczerpujący.
***
Zakres planowanego zamówienia na rozbudowę Terminalu LNG w Świnoujściu obejmuje trzy projekty, w formule „pod klucz”, tj.:
• Projekt SCV, w ramach którego należy dokonać rozbudowy istniejącej instalacji regazyfikacji skroplonego gazu ziemnego w oparciu o dodatkowe dwa kompletne wymienniki ciepła typu SCV (ang. Submerged Combustion Vaporiser) o wydajności wysyłkowej maksymalnej ok. 328 000 Nm3/h gazu wraz z instalacjami towarzyszącymi, umożliwiając tym samym zwiększenie nominalnej mocy regazyfikacyjnej terminalu LNG z poziomu ~5 mld Nm3/rok do ~7,5 mld Nm3/rok.
• Projekt Zbiornik, w ramach którego należy wykonać kompletny nowy zbiornik LNG typu FCT („Full Containment Tank”) o pojemności brutto 180 000 m3 wraz z niezbędnym wyposażeniem i instalacjami umożliwiającymi pełną obsługę nowego zbiornika i jego współpracę z dwoma istniejącymi zbiornikami.
• Projekt Kolej w ramach którego należy wykonać kompletna bocznicę kolejowa (3-torowa z rozjazdami i torem dojazdowym) wraz z wyposażeniem niezbędnym do obsługi kolejowego frontu nalewczego LNG na cysterny kolejowe i ISO-kontenery składającego się z: 12 stanowisk załadunkowych LNG, umożliwiając tym samym uzyskanie nowej funkcjonalności Terminalu LNG w postaci możliwości załadunku LNG na cysterny kolejowe oraz kontenery ISO w części lądowej.
Czwartym projektem realizowanym w ramach Programu Rozbudowy Terminalu LNG w Świnoujściu jest budowa nowego nabrzeża. Ten etap będzie realizowany w ramach oddzielnego postępowania przetargowego.
Szczegółowe informacje o zakresie prac można uzyskać z materiałów spółki opublikowanych na stronie: www.polskielng.pl/nc/przetargi/zamowienia-publiczne/