iswinoujscie.pl • Środa [20.06.2018, 21:42:01] • Świnoujście
Kupiła wadliwy telefon w Świnoujściu. Mówią, że pomoże jej rzecznik z Warszawy

fot. Czytelnik
Kupiła wadliwy telefon w Świnoujściu. Mówią, że pomoże jej rzecznik z Warszawy.
Do naszej redakcji zgłosiła się Pani chcąca nagłośnić sprawę, w której, jak się okazuje, wszyscy są bezradni.
Pani Maria kupiła w jednym ze świnoujskich marketów telefon dla seniora. W domu, po jego rozpakowaniu, okazało się, że urządzenie jest wadliwe. Z relacji Pani Marii wynika, że z towarem wróciła do sklepu chcąc go wymienić. Otrzymała negatywną odpowiedź, więc z problemem zwróciła się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Świnoujściu. Jak się okazało, również rzecznik w tym przypadku jest bezradna ze względu na inne miejsce zamieszkania klientki.

fot. Czytelnik
W odpowiedzi na nasze pytania o sprawę otrzymaliśmy wyjaśnienia.
- W tym konkretnym przypadku osoba zgłaszająca jest mieszkanką Warszawy. Właściwym rzecznikiem jest Miejski Rzecznik Konsumentów w Warszawie. Jeżeli konsument dokonał zakupu w stacjonarnym sklepie, to zgodnie z polskim prawem sprzedawca nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu niewadliwego towaru. Sytuacja wygląda inaczej, jeżeli towar ma wadę – wtedy zwrot towaru może być dokonany pod pewnymi warunkami w ramach reklamacji złożonej przez konsumenta do sprzedawcy na zasadach rękojmi. O powyższym konsumentka została szczegółowo poinformowana.

fot. Czytelnik
Dodatkowo na prośbę konsumentki przekazałam Jej ogólną informację pisemną zawierającą treść art. 9 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców wraz z wyjaśnieniem, w celu przedłożenia sprzedawcy. Ponadto złożone dokumenty zostaną przeze mnie w możliwie najszybszym terminie przekazana według właściwości do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Warszawie - wyjaśnia Adrianna Lesiewicz
Miejski Rzecznik Konsumentów w Świnoujściu.
A Wy, co o tym myślicie. Pani Maria powinna czekać na odpowiedź rzecznika w Warszawie, czy podjąć inne działania? A może ktoś był w podobnej sytuacji i już wie, co zrobić?